דה מרקר: לא יוגש כתב אישום נגד שמעון כצנלסון


להאזנה לתוכן:

רשות ההגבלים העסקים החליטה שלא להגיש כתב אישום נגד מפעל הפיס, ונגד שמעון כצנסלון שעמד בראשה, בגין בגין הסדר כובל שביצעו ביחד עם האגודה למען החייל. לאחרונה דיווח עיתון המגזין על מגעים בין צילקר לכצנלסון לקראת הבחירות הבאות למועצת העיר אשדוד ולראשות העיר, כעת נראה שמגעים אלה יכנסו להילוך גבוה

רשות ההגבלים העסקיים הודיעה היום כי אינה מתכוונת להעמיד לדין את מפעל הפיס והאגודה למען החייל בגין הסדר כובל שביצעו, לפיו האגודה לא תערוך הגרלות בתמורה לתשלום של מפעל הפיס. לאחר שערכה שימוע למעורבים בפרשה, הודיעה הרשות כי "נסיבות העניין אינן מצדיקות העמדה לדין פלילי".

כך מדווח הערב האתר הכלכלי דה מרקר. רשות ההגבלים ערכה שימוע למעורבים בפרשה, בהם יו"ר מפעל הפיס לשעבר, שמעון כצנלסון, מנכ"ל מפעל הפיס, שאול סוטניק, שיוצג בשימוע על ידי עו"ד יעל גרוסמן, סמנכ"ל כספים במפעל הפיס, אלי לוי שיוצג בשימוע על ידי עוה"ד יוסי לוי ועופר קורלנדר, היועמ"ש של מפעל הפיס, אהוד גרא, מנכ"ל האגודה למען החייל לשעבר, דוד מימון, ויו"ר האגודה לשעבר, יצחק איתן. את האגוה למען החייל ייצג משרד תדמור בשימוע, ואת יו"ר האגודה יצחק איתן ייצגו משרד תדמור ועו"ד ליאור אפשטיין.

רקע:

עד סוף שנות ה-90 קיימה האגודה למען החייל הגרלות - ב-1998 הגישו מפעל הפיס והאגודה למען החייל הסכם לממונה על ההגבלים העסקיים, לפיו האגודה תימנע מעריכה הגרלות, בתמורה לסכום כספי של 12 מיליון שקל בשנה ממפעל הפיס. הממונה סירב לאשר את ההסכם בטענה כי מדובר בהסדר שעלול לפגוע בתחרות.

באוגוסט האחרון הודיעה הרשות על כוונתה להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד המעורבים בהסכם. בהודעת הרשות נמסר כי בשנת 2004 חתמו הגופים על הסכם להעברת 8 מיליון שקל בשנה ממפעל הפיס לאגודה בתמורה להימנעות האגודה מהגרלות. ב-2007, לפי הודעת הרשות, התקיים בין הצדדים הסדר כובל נוסף, שבו התחייבה האגודה לא לקיים הגרלות בתמורה לתשלום ממפעל הפיס.

בשימוע טענו פרקליטי החשודים כי שיתוף הפעולה איננו עבירה על חוק ההגבלים העסקיים משום שלאגודה אין היתר משר האוצר לביצוע הגרלות, וכי הציבור אינו נפגע משיתוף פעולה זה היות שרווחי שני הגופים הם לטובת הציבור. יתרה מכך, לטענת הסנגורים, הרי שלא מדובר ב"שני בני אדם", אלא בגופים השייכים לישות אחת - שניהם נשלטים על ידי הממשלה. לטיעוניהם צירפו הגופים חוות דעתו של פרופ' דויד גילה לפיה לא מדובר בעבירה על חוק ההגבלים העסקיים.

היום, כאמור, הודיע היועמ"ש של רשות ההגבלים העסקיים כי הרשות חזרה בה מהכוונה להגיש כתבי אישום בפרשה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה