תחקיר עובדה העלה חשדות כנגד ממ"ק ראש העיר, עמרם כנפו לקבלת שוחד.


להאזנה לתוכן:

תוכנית עובדה העלתה עדויות של קבלנים הטוענים כי שלמו לכאורה שוחד לממ"ק ראש העיר, עמרם כנפו כדי לקדם תוכניות שלהם. כנפו מכחיש בתוקף ומעלה סברה שמישהו השתמש בשמו. ראש העיר יחיאל לסרי מגיב כי מדובר ברכילות חסרת בסיס .

 תוכנית התחקירים עובדה העלתה חשדות כנגד ממ"ק ראש העיר, עמרם כנפו בחשד לכאורה כי קיבל שוחד מקבלנים במטרה לקדם את תוכניותיהם.
כנגד כנפו, המכהן כ11 שנה כחבר ועדה לבניין ערים וכיו"ר הועדה, העלו קבלנים תלונות כי הם העבירו לו או עבורו כספים או שהתבקשו לעשות כן כתנאי לקידום תוכניות.
מספר קבלנים התראיינו לתוכנית שפניהם מטושטשות וקולם מעוות כדי שלא יזהו אותם.
לטענת עובדה, התחקיר מתנהל מזה מספר חודשים ושמונה קבלנים העידו בנושא זה - אחד מהם נבדק במכונת אמת ונמצא דובר אמת.
על פי העדויות - הדרכים הובילו לכנפו ואין כל תלונה כלפי ראש העיר של היום יחיאל לסרי.
תגובת עמרם כנפו: "אין אדם בעולם שיכול לומר כי בקשתי ממנו שוחד או שהוא נתן לי שוחד. קיימת אפשרות שאנשים מסויימים השתמשו בשמי או הציגו עצמם ככאלה מול מי מהקבלנים. אבל בוודאי לא אני".
תגובת ראש העיר, יחיאל לסרי: "יש לי אמון מלא בממ"ק ראש העיר הרב עמרם כנפו שממלא את תפקידו על הצד הטוב ביותר. מבחינתי מדובר ברכילות חסרת בסיס כלשהוא במיציאות"


תחקיר שנערך חודשים:
לאתר אשדוד נט ידוע כי התחקיר בנושא זה ואחרים מתנהל מזה זמן רב בעקבות שמועות ופניות שהגיעו לעובדה. התוכנית בדקה את כל החשדות והשמועות שהגיעו אל אוזניה ובחלקם הגדול הסתבר שאין בהם ממש, להפך. התוכנית חקרה ובדקה גם את מערכות היחסים של ראש העיר עם בעלי עסקים , על פי שמועות שהעלו בפניה ומצאה כי אין בהם רבב. בנושא ועדת בניין ערים, טענו בעובדה כי כל הדרכים הובילו אל עמרם כנפו.
פרשנות - מהן ההשלכות של הפרסום על תפקוד הוועדה?
ועדת בניין ערים הנה ועדה רגישה. כאשר מרחפת מעליה עננה כבדה, היא הופכת להיות משותקת ומאבדת את יכולתה לקבל החלטות בשיקול דעת קר ונקי. יש הטוענים כי יו"ר הועדה עמרם כנפו, יבקש להתפטר מהועדה עד כי ימצא נקי מהטענות שהעלו כלפיו. אך יש הטוענים להפך. כנפו לא ייתן לאלו שרצו לפגוע בו, לגיטימציה לחשדות.
עמרם כנפו נחשב לאיש הכי בקי ברזי התכנון והבנייה בעיר ומכאן שראש העיר יתקשה למצוא לו מחליף מבין חברי המועצה.
על פי מקורבים לראש העיר גם אין כוונה לעשות כן - הוא מרגיש כי עליו ומחובתו לתת גיבוי מלא ומוחלט לסגנו כל עוד רשויות החוק לא יציגו אחרת. "הוא לא יכול או רוצה לפגוע בסגנו על בסיס כתבה תקשורתית. כבר היו מקרים רבים בעבר שהתקשורת געשה כנגד שחיתות לכאורה כאשר בסופו של יום לא נמצא בהם כל ממש". 
ככל הידוע גורמים מקומיים הם אלו שפנו לתוכנית עובדה עם כל הנתונים שהתפרסמו בכתבה. 
יש הטוענים שהפרסום והעדויות הנם מתואמות כדי ליצור את האנדרלמוסיה שנוצרה.
רק ימים יגידו
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה