האם העירייה מפעילה אתר פסולת שלא כדין?


להאזנה לתוכן:

פסולת טיאוט הרחובות באשדוד מרוקנת ע"י רכבי הקבלן, בהוראת עיריית אשדוד, באתר מעבר פסולת מאולתר סמוך לבית הדר. המאושפזים שנמצאים בשיקום בבית הדר, במקום נוף של פרחים, צריכים לראות רכבי טיאוט מתרוקנים באתר מזוהם

עיריית אשדוד, למרות הקמת יחידת האכיפה הסביבתית ודיווחיה על פעילות מבורכת של היחידה, דווקא היא מפעילה שלא כדין אתר מעבר פסולת מאולתר ברחוב ז'בוטינסקי בעיר.

בשבוע שעבר פרסם איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד - חבל יבנה, את דוח הפעילות שלו לשנת 2010. באחד מפרקי הדוח נכתב: "פסולת טיאוט הכבישים, הנאספת ע"י קבלן מטעם העירייה, ממשיכה להיות מטופלת דרך תחנת מעבר מאולתרת שלא כדין".
למי שלא מבין מיהו אותו איגוד ערים, וחושב שאולי מדובר בגוף פוליטי בעל כוונות לפגוע בעיריית אשדוד, נספר שאין זה כך כלל וכלל. תפקידו של איגוד ערים אשדוד, שחברי ההנהלה שלו מגיעים מכל הרשויות בסביבתנו כולל מאשדוד, הוא שמירה על איכות הסביבה וצמצום המפגעים באזורינו.
מתברר שבמשך שנים מפעילה העירייה תחנת מעבר לפסולת טיאוט הרחובות, בשטח ריק סמוך למרכז השיקומי "בית הדר". תלולית עפר מנסה להסתיר לנוסעים בכביש בן גוריון את מה שקורה בתוך אותה התלולית. בשבוע שעבר ביקרנו במקום בדיוק כאשר הגיע רכב טיאוט הרחובות לרוקן את עצמו. מתברר שבעירייה קברו באדמה מכולה, לתוכה אמור רכב הטיאוט לשפוך את הזוהמה מרחובות העיר. אלה שגשמים שירדו מילאו את המכולה במים, שביחד עם האשפה... החגיגה גדולה. למרות המכולה, האשפה נשפכת מסביב ולכלוך רב וזוהמה רבים נמצאים באותה תחנת המעבר המאולתרת.
מי שנהנים מהנוף המרהיב הם מאושפזי "בית הדר", שרואים בכל יום כיצד רכבי הטיאוט מתרוקנים להם בנחת. בקיץ, כאשר האדמה והלכלוך יבשים, הרכבים שמתרוקנים יוצרים ענן אבק מסריח ומסוכן.
בנוסף לעובדה שתחנת המעבר פועלת שלא כדין, קבירת מכולה בתוך האדמה היא פעולה המצריכה קבלת היתר בניה. האם ניתן היתר בניה שכזה? לא ברור. מה גם, שהפעלת אתר מעבר פסולת, צריך שיהיו בו כל התנאים לשמירה מקסימאלית על הסביבה, ולא בצורה מאולתרת ומסוכנת לסביבה, כפי שניתן לראות בתמונות.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "עיריית אשדוד פועלת על פי חוק ושומרת על עיר יפה ונקייה בכל אתריה. העירייה לא מאשרת לשום גורם לעבור על חוקי הסביבה ובודאי שלא להפעיל אתר אשפה בתוככי העיר. מכונות הטיאוט שעובדות בעיר מעבירות את תכולת האיסוף אל מכולת אשפה הקבורה באדמה, באזור שציינת בשאלתך, תוך שמירה על הסביבה. המשמעות היא שאין מדובר באתר פסולת לא מורשה, אלא במכולה שמוצבת באישור העירייה. בכל יום המכולה מפונה על ידי מנוף ומשם אל תחנת המעבר באזור התעשייה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה