דעת יחיד: להרחיב את החוק לביטחון תזונתי


להאזנה לתוכן:

עבור הילדים הרבים שחיים בצל העוני, אכילת כריך בהפסקת העשר בבית הספר אינה מובנת מאליה. חמישית מהם נשארים רעבים במהלך יום הלימודים, ומחצית מאלו שהשיגו אוכל - מסתפקים בתפריט מצומצם שמורכב מלחם וממרח בלבד. מיכאל אזולאי, תושב אשדוד, מציע להרחיב את רשת הביטחון התזונתי לילדי ישראל

מתוך הדו"ח האחרון של הביטוח הלאומי :  בישראל חיים כיום כ-1.77 מיליון עניים, מהם יותר מ-850 אלף ילדים. 75 אחוזים מהם נאלצים לוותר על ארוחות בשל מצבם הכלכלי, זינוק של 21 אחוזים בהשוואה לשנה הקודמת. 22 אחוזים מהנזקקים התוודו כי הייאוש שפשט בקרבם בצל העוני הביא אותם לשקול לשים קץ לחייהם.
 
8% מבין הילדים העניים נאלצים לגנוב מזון כדי להתגבר על הרעב, בעוד 5% מהם מעבירים את ילדותם בקיבוץ נדבות כדי להצליח להתקיים. "בשנים האחרונות נרשם גידול מובהק במימדי העוני בישראל", אמר ערן וינטרוב, מנכ"ל ארגון "לתת". "הוא החמיר, סממניו העמיקו, הפערים בחברה התרחבו, והחסמים להיחלצות מהעוני התרבו".
 
ח"כ רוחמה אברהם מובילה בכנסת זה שבע שנים את המאמץ המתמשך להחלת והרחבת החוק לביטחון תזונתי בבתי הספר ברחבי הארץ עם דגש על ילדי הפריפריה שאין יד הוריהם משגת. ח"כ אברהם ממשיכה במאמץ להחיל חוק זה על כלל תלמידי ישראל.
 
עד כה, מקבלים מנה חמה בבתי הספר, במסגרת החוק הנ"ל, כ- 140,000 תלמידים בפריפריה.  זה טוב יותר מכלום,אך בוודאי שאינו מספיק.
 
ח"כ רוחמה אברהם שואפת יחד עם לובי העמותות, להחיל תחילה את חוק  הביטחון התזונתי בבתי הספר על כלל התלמידים העניים שאין יד הוריהם משגת, ובשלב השני להחילו על כלל תלמידי בתי הספר בכל רחבי הארץ ,ללא קשר למצבם הכלכלי.    מי שידו משגת, ישלם ומי שלא,  יסובסד .   הכול ייעשה בתאום עם מוסדות הרווחה ומנהלי בתי הספר.
 
תוקם לאלתר רשות לאומית שתקבל תקציבים מהממשלה, תתאם ותרכז תחת קורת גג אחת את פעילות כל העמותות הפועלות בשטח ותבער את תופעת הרעב המבישה. לא יכול להיות מצב בו המדינה עשירה וחלק לא מבוטל מילדיה ואזרחיה סובלים חרפת רעב. לא יכול להיות שילדים ילכו לגנוב אוכל וקשישים וחסרי כל יקוששו אוכל בפחי אשפה !!!
וילכו לישון עם ייסורי רעב. זו תעודת עניות והתנכרות רבתי לערכים הכי בסיסיים של ערבות הדדית.
 
יש להקים שדולה גדולה בכנסת למען ביטחון תזונתי לכלל עניי ישראל. בשדולה זו צריכים להיות חברים כל חברי הכנסת ללא יוצא מן הכלל. אז אולי יתאפשר להסיר במהירה את החרפה וייסורי הרעב של החלשים ביותר החיים בקרבנו. כל אחד ואחד מחברי הכנסת, צריך לחשוב כאילו הוא עושה זאת למען ילדיו או הוריו הקשישים .
 
בינתיים הספיקה ח"כ רוחמה אברהם להעביר בכנסת, בקריאה טרומית , הצעת חוק להקמת הרשות הלאומית לביטחון תזונתי.
 
על כל הח"כים להתלכד ולהפוך הצעה זו לחוק ,לדאוג להקמת הרשות הזו, לדאוג שתתוקצב כראוי ולעקוב מקרוב להבטחת פעילות שוטפת ויעילה שלה למיגור תופעת הרעב.
 
תמונה: עמותת 'לתת' – דוח העוני האלטרנטיבי לשנת 2010

מיכאל אזולאי הינו תושב אשדוד, חבר במפלגת קדימה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה