שלושה מחברי ש"ס פרשו מהקואליציה - כנפו נשאר לבד


להאזנה לתוכן:

שמח היה אמש בישיבת מועצת העיר אשדוד לאישור תקציב העירייה לשנת 2011. שלושה מחברי ש"ס במועצה הצביעו נגד התקציב. ממ"ק ראש העיר, עמרם כנפו, לא הופיע לישיבה להציג את התקציב, כפי שנהג לעשות בשנים האחרונות. בש"ס ידרשו משלושת המורדים להחזיר את המנדט למפלגה, בדיוק כפי שדרשו מח"כ "המורד" חיים אמסלם

 
סערה השבוע בסיעת ש"ס. מכתבים, איומים ומרד של שלושה חברים, שככול הנראה הפרו את מילתו של הרב יוסף. 

זה החל במכתב ששיגרו חברי הסיעה המורדים עו"ד בני חדד, רו"ח שמעון אטיאס והרב דוד טלקר, אל יו"ר הסיעה וממ"ק ראש העיר הרב עמרם כנפו בבקשם לזמנו לישיבת סיעה דחופה שעניינה דיון בהדחתו של בני חדד מדירקטוריון חפ"א, וכן החלטה לגבי הצבעת הסיעה בעניין התקציב העירוני.
 
בתגובה, קיבלו השלושה מכתב זועף ממנכ"ל התנועה, השר יעקב מרגי המודיע להם כי אין בסמכותם לזמן ישיבה מסוג זה, וכי הדבר חורג מנהלי התנועה. חשבתם שהישיבה בוטלה? לא ולא. הישיבה התקיימה והשלושה אף שיגרו לכנפו מכתב עם פרוטוקול הדיון בו הוחלט פה אחד על הצבעה נגד התקציב. יתרה מכך, במכתב מצוין "למען הסר ספק, מוטלת על החלטה זו משמעת סיעתית וכל הצבעה שאינה נגד התקציב תהווה הצבעה כנגד רוב חברי הסיעה על כל המשתמע מכך". השלושה יודעים היטב מדוע שיגרו את המכתב ואמרו שמדובר במשמעת סיעתית. הם למעשה סינדלו את כנפו, כך שאם הוא יצביע בניגוד לעמדת הסיעה, הוא לא יוכל להתמודד למועצה בבחירות הבאות.
 
לא עברו 24 שעות, ומכתב חריף יותר יצא מלשכתו של השר מרגי בו מודיע להם כי להחלטתם אין משמעות והצבעה כנגד התקציב פירושה יציאה מהקואליציה, וזמן קצר לאחר מכן שיגר מכתב נוסף בו מודיעה להם כי על פי הנחיית ראש התנועה, הרב עובדיה יוסף, עליהם להצביע בעד התקציב ומי שאינו מסוגל, עליו להחזיר את המנדט לאלתר.
 
אל ישיבת המועצה המיוחדת שהתקיימה באותו הערב לדיון והצבעה על תקציב 2011, נכנסו בני חדד ושמעון אטיאס באיחור אופנתי, והרבו לצאת אל מחוץ לאולם, כאשר הם מנהלים שיחות טלפון עם גורמים שונים. עם תחילת ההצבעה הצביעו השלושה נגד התקציב ובניגוד גמור להנחיית הרב יוסף, מה שמאיים על המשך כהונתם כחברי מועצה, הודות לכתב התחייבות שהפקידו טרום הבחירות המחייב אותם להצביע על פי הנחיית התנועה. עמרם כנפו, מי שעמל על הכנת התקציב והיה זה שמציג אותו בשנים האחרונות, כלל לא הופיע לישיבה. עמרם הבין את התרגיל והסינדול שביצעו לו השלושה, ולא נפל למלכודת שהכינו לו. 

נראה שבזמן הקרוב נשמע על תגובת תנועת ש"ס למהלכי השלושה. השבוע, בישיבת התנועה, טענו בכירי המפלגה שש"ס לא נראית טוב בעיני הציבור. גם כל ההתנהלות של ש"ס מול ח"כ חיים אמסלם, גרמה לאוהדים רבים שלה, לשקול את אהדתם. כעת מצטרף לאירועים עוד אירוע מקומי, שבטוח לא ידווח בתקשורת הארצית, אך עלול לגרום לש"ס נזק קשה בקרב מצביעיה באשדוד. כל אחד משלושת המורדים באשדוד, מחזיק מאחוריו אוהדים רבים שהצביעו לתנועה, בין השאר בגללו. פגיעה בהם, עלולה לחזור כמו בומרג בבחירות הבאות.
 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה