מקדמים את התעשייה המסורתית


להאזנה לתוכן:

אשדוד, העיר החמישית בגודלה בישראל מונה כ-235,000 תושבים. היצע כח האדם בעיר מציג כ-86,000 מועסקים וכן פוטנציאל של כ-14,000 עובדים במגזר החרדי. כ-38% מאוכלוסיית העיר מוגדרת כעולים חדשים (רובם מארצות חבר העמים) ואחוז האבטלה עומד על כ-8.5%. נתונים אלה הוצגו בכנס המנכ"לים שהתקיים בשבוע שעבר. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: הקמת מינהלת תעשייה ותעסוקה החדשה תביא לשינוי משמעותי בתחום התעסוקה באשדוד

 
מינהלת תעשייה ותעסוקה שהוקמה אך לפני חצי שנה באשדוד, בהתאם להחלטתו של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, הציגה בכנס מנכ"לים שהתקיים באולם מועצת העיר, את תוכנית העבודה שלה בנושאי תעסוקה והכשרת עובדים. הכנס, במעמד ראש העיר והממונה על המינהלת מר יהודה פרנקל, הופק הודות לשיתופי פעולה של עיריית אשדוד, שירות התעסוקה ומשרד התעשייה והמסחר. 

ד"ר לסרי, בדברי ברכתו לבאי הכנס, הביע הערכתו ליוזמי הכנס וציין כי "מדובר במהלך חשוב בהתמודדות עם נושא התעסוקה". הוא הזכיר כי "לפני שנה נפגשנו ואמרתי שצריך לקום גוף עירוני שיעסוק בנושא התעסוקה, ואני שמח שהגוף קם וכבר מניב פירות". ואכן בדבריו ציין ש"מאז החלה המינהלת לפעול נוספו למעלה מ-500 משרות לתעסוקה המקומית". ראש העיר הבהיר כי מטרת הכנס הנוכחי הוא לבחון כיצד אפשר לשדרג את התעשיות המסורתיות בעיר, ע"י טכנולוגיות חדשות שיוטמעו בתעשייה.

מנהל מחוז דרום בלשכת התעסוקה, מר דוד קלדרון, עמד על האפשרויות ושיתופי הפעולה של הרשות המקומית, המעסיקים ולשכת התעסוקה, וגב' לידיה לזנס - סגנית המדען הראשי במשרד התמ"ת, נתנה סקירה ארוכה על הסיוע האפשרי לתעשיות המסורתיות תוך שהיא מעודדת אותם לעסוק במחקר ופיתוח של מוצרים ברי מכירה, פיתוח כלים חדשים בתחום התעשייה ומציעה ייעוץ והכוונה גם ליזמים פרטיים המוכנים להיכנס למעגל המעסיקים.

גב' סמדר איצקוביץ, ראש מינהלת תעשיה ותעסוקה, הציגה כאמור את הנתונים המספריים הנ"ל ולאחר מכן הגדירה את היעדים המרכזיים של המינהלת: הרחבת מקורות התעסוקה, צמצום אבטלה ע"י יצירת 2,000 משרות נוספות, פיתוח ושדרוג אזורי התעשייה והתאמה בין ההכשרות המקצועיות לצרכי שוק העבודה באשדוד.

במינהלת מסכימים שתעסוקה מחזקת את כלכלת העיר, מניעה את המשק ומעלה את רמת החיים, לכן הם ימקדו את הפעילות בכמה אפיקים, בהתאם  לתוכניות העבודה. "יש חשיבות בתוכנית עבודה מובנת" אומרים מר יהודה פרנקל וגב' איצקוביץ, ומציינים כי "יושם דגש על שידרוג התעשיות המסורתיות והפיכתן ל-Mid-Tech, הבאת תעשייה חדשה (כולל היי טק), פיתוח תחום לוגיסטיקה, מרכזי שירות והקמת חממה טכנולוגית בעיר. כן יושם דגש על שילובה של הקהילה החרדית במעגלי העבודה באשדוד".

אחד הנושאים שיטופלו ע"י המינהלת מתייחס לאזורי התעשייה ואלו כוללים פיתוח סביבתי לשינוי החזות בהן, הגדלת תדירות התחבורה הציבורית, גמר פיתוח פיזי באזורים נדרשים והקמת מחלף אשדוד צפון שיעקוף את כביש 41.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה