שכ"ד לסטודנטים שמתנדבים בקהילה ברובע ב'


להאזנה לתוכן:

"דירות פתוחות", פרויקט ראשון מסוגו באשדוד, מאפשר לסטודנטים הלומדים באשדוד לקבל מלגה בגובה שכר הדירה ובתמורה הם פועלים למען מהפכה קהילתית ברובע ב'. שותפים לפרוייקט: עיריית אשדוד, מרכז "כיוונים", פר"ח, הספרייה העירונית ומכללת סמי שמעון. בפרוייקט כולם מרוויחים: הסטודנטים, הילדים ותושבי הרובע שנהנים ממשב רוח צעיר ורענן

 
הרעיון להפעלתו של הפרויקט הייחודי נולד במרכז הצעירים "כיוונים", במסגרת הפעילות של תחום המעורבות החברתית. בפרויקט לוקחים חלק שמונה סטודנטים, רובם תושבי העיר, הלומדים באשדוד. הסטודנטים הפעילים בתוכנית מקבלים מלגת בגובה שכר הדירה, ושוכרים דירה ברובע ב'. מטרתם המרכזית הינה לחזק את האוכלוסייה ולגשר על הפערים החברתיים ברובע, זאת במסגרת שש שעות שבועיות של פעילות חברתית ושעתיים של הדרכה בשכונתם.

הסטודנטים עובדים עם שתי שכבות אוכלוסייה עיקריות: הראשונה ילדים בגיל בית ספר יסודי והשנייה הינם ההורים, השותפים בפרויקטים של חניכה, הדרכה, עזרה ותמיכה. נוסף לכך, לאורך השנה הסטודנטים מתכננים ומארגנים אירועים קהילתיים ברובע.

ממרכז כיוונים נמסר ש"המגורים בשכונה מאפשרים היכרות מעמיקה יותר עם התושבים. דרך קרבה זו, הסטודנטים יכולים להבין יותר את עולמם ולזהות את צרכיהם האמיתיים, וכך יכולים הסטודנטים להעלות רעיונות ויוזמות לשיפור איכות החיים בשכונה". עוד מוסיפים הם ש"פעילות הסטודנטים למען הקהילה תורמת גם לקידומם האישי, שכן תוך כדי עבודה עם תושבי השכונה הם מתנסים בעבודה קהילתית וכך לומדים על עצמם". קיצורו של דבר: הסטודנטים זוכים להכשרה ומקבלים כלים שישמשו אותם גם לאחר תום הפרויקט.

לעבודת הסטודנטים יש מגוון אפשרויות לפעילות כשהבולטת שבהן היא הפעילות בספרייה העירונית. ארבעה ימים בשבוע (ימים א', ב', ג', ה'), בשעות אחר הצהריים יכולים הילדים לפגוש בסטודנטים ולהסתייע בהם בשיעורי עזר וחזרה על חומר נלמד, בשימוש במחשבים ובמתקני הספרייה, ופעם בחודש יכולים הם להשתלב בפעילות שמקיימת הספרייה. 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה