יש כבוד: בוגר קורס טיס תושב העיר


להאזנה לתוכן:

סרן אליעד, בוגר מקיף ג' באשדוד, יצעד היום בטקס הסיום של קורס טיס מספר 161 של חיל האוויר. עבור סרן אליעד מדובר בסגירת מעגל של ממש: לפני שש שנים הוא ניגש לקורס ביחד עם חברו הטוב, בן כיתתו. סרן אליעד נפל אז מהקורס וחברו סיים בהצלחה. השבוע, לאחר דרך ארוכה שעשה בצבא, הוא סוגר מעגל

בוגר קורס טיס נוסף לאשדוד: סרן אליעד (25), סיים השבוע בהצלחה את קורס הטיס של חיל האוויר. השבוע, בין ההכנות לסיום קורס הטיס, הוא מצא את הזמן כדי לספר לנו קצת עליו, וגם התרגש לשמוע שבאשדוד גאים בו.

סרן אליעד, בוגר מקיף ג' באשדוד, בן בכור במשפחתו, החליט לפני שש שנים לגשת למיונים לקורס טיס של חיל האוויר. ביחד עם חברו טוב ובן כיתתו, הוא התקבל לקורס הטיס היוקרתי, אך בעוד חברו המשיך בקורס, הוא נאלץ לנטוש אותו בגלל "חוסר התאמה".

סרן אליעד גדל באשדוד מגיל 3. משפחתו עברה לעיר מקרית גת. אליעד הוא הבכור מבין ארבעה אחים. אחד מהם חייל בן 19, לוחם ועוד שתי אחיות קטנות.

בתיכון למד סרן אליעד במקיף ג' במגמה ריאלית, כשהוא מרחיב לימודיו בכימיה ובפיזיקה. "הייתי תלמיד בסדר גמור", הוא אומר השבוע בצניעות.  בזמנו הפנוי הוא מתנדב במד"א ופעיל במועצת התלמידים.

אחרי שהוא נופל בקורס לפני שש שנים, הוא מתגייס לחיל השריון, שם הוא מגיע לקצונה. "עברתי קורס קצינים בשריון ופיקדתי באחת החטיבות של השריון". אך החלום של סרן אליעד לחזור לקורס טיס לא חולף. "שלוש שנים אחרי, ביקשתי לחזור לקורס טיס ולנסות שוב. מקסימום לא הייתי עובר את הקורס והייתי חוזר לתפקיד של מ"פ בשריון", אומר סרן אליעד.

אבל הוא לא נושר. הוא עובר בקורס שלב אחר שלב, משלב לימודי תואר ראשון בכלכלה וניהול (חלק מהקורס הוא לימודי תואר ראשון), כך במשך שלוש שנים. "לא היה קל. אתה רואה את החברים משתחררים מהצבא, לומדים, מטיילים ואתה מגיע רק בסופי שבוע, אבל הייתה תמיכה אדירה מהחברים. בזכות התמיכה הזאת אני פה".

השבוע, לאחר שחלפו קצת יותר משש שנים מאז סיים לימודיו במקיף ג' באשדוד, וחלם לסיים את קורס הקצינים, הוא סוף סוף סוגר מעגל. הוא מסיים את הקורס כנווט קרב והוא מרוצה מאוד. "לא הגעתי עם רציונל להיות רק טייס , אני מרוצה מעצמי", הוא אומר לנו.

"אני רוצה להודות למשפחה ולחברים, שלאורך כל הדרך תמכו וחיזקו", הוא מסכם את שיחתנו הקצרה.

קצת נתונים על קורס טיס 161 של חיל האוויר

מנתונים סטטיסטיים על בוגרי הקורס, עולה כי במחזור 161 הייתה עלייה משמעותית באחוז המסיימים מאזור הדרום, כחמישית מהבוגרים עשו שנת שירות ותסיימנה 3 בוגרות: שתי טייסות ונווטת קרב.

עוד עולה מהנתונים כי בוגרי הקורס באים מכל קצוות הארץ, מראש פינה בצפון ועד להבים שבדרום - 30% באים מהצפון 47.5% מהמרכז ועלייה יפה בדרום 22.5% לעומת 5% במחזור הקודם. כמו כן, 35% מהבוגרים עירוניים מהעיר, 20% מישובים קהילתיים, 17.5% בני מושבים, 7.5% בני קיבוצים, 20% ממועצות מקומיות.

15% מהבוגרים לא נולדו בארץ, 22.5% מכלל הבוגרים הינם דוברי שפה זרה ברמת שפת אם. 2.5% דוברי רוסית, ו 20% דוברי אנגלית. מהנתונים עולה בנוסף כי 7.5% מבוגרי הקורס הם דתיים, 15% מגדירים עצמם מסורתיים.

מתוך ארבעת המקצועות האפשריים לתואר ראשון במהלך קורס-טיס, 35% מבוגרי הקורס למדו ניהול מערכות מידע, 17.5% למדו כלכלה וניהול, 22.5% למדו פוליטיקה וממשל,22.5% למדו מדעי המחשב ו-2.5% הגיעו לקורס לאחר שכבר למדו תואר ראשון. 77.5% מהבוגרים ניגשו בתיכון לבגרות מורחבת ( 5 יח"ל) במקצועות ריאליים, 20% למדו במגמה המשלבת מקצוע הומני ומקצוע ריאלי, ו2.5% למדו במגמת אומנות.

55% מבוגרי הקורס היו חברים בתנועת נוער. 22.5% מהבוגרים היו חברים בתנועת הצופים, 7.5% בבני עקיבא, 7.5% בבני המושבים, 7.5% באיחוד החקלאי, 2.5% בנוער העובד והלומד והיתר בתנועות אחרות. זאת ועוד, 20% מהבוגרים התנדבו לשנת שירות לפני גיוסם (לעומת 12% בשני המחזורים הקודמים) 5% מהם שירתו בתפקידים שונים לפני ההגעה למסלול קורס-הטיס. 7.5% החלו את הקורס בעבר ו-2.5% לקחו חלק במכינות קדם צבאיות.

37.5% מבוגרי הקורס הינם האחים הבוגרים במשפחתם, 25% הינם בני הזקונים. בוגר אחד, אפילו נשוי.  27.5% מאמהות הבוגרים עוסקות בהוראה, 12.5% מהאבות מהנדסים.

תמונה: דובר צה"ל

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה