נוער אשדוד נוגע בשירי שואה


להאזנה לתוכן:

אמש הושק במתנ"ס דיונה מיזם חדשני - מו-זיקה, במעמד שר ההסברה והתפוצות מנכ"ל יד ושם ומ"מ ראש עיריית אשדוד. המיזם המיוחד מפגיש את בני הנוער עם נושאי השואה בדרך חדשה ומעניינת. היה זה ערב גאלה ולאחריו יתקיימו עוד חמישה מפגשים עבור תלמידי בתי הספר העל יסודיים. אירוע יוצא דופן באיכותו!

 
מו-זיקה – מיזם של בית הספר המרכזי להוראת השואה ביד ושם, בשיתוף משרד ההסברה והתפוצות, חושף את בני הנוער לחומרים בנושא השואה ומאפשר להם להלחין ולבצע שירים העוסקים בנושא השואה. עד כה המיזם פעל בירושלים ולאחריה היתה אשדוד לעיר הראשונה בישראל המארחת את המיזם. אתמול, לאחר עבודה אינטנסיבית של כארבעה חודשים, עלה המופע הראשון לאוויר והציג את המיטב שבנוער האשדודי.

בטקס הפתיחה, אותו הנחו גב' אילנה בן לולו ממינהל החינוך ומר שי זוהר מיד ושם, הוצגו 11 השירים שנבחרו, המלחינים והמבצעים מקרב תלמידי בתי הספר בעיר. שר ההסברה והתפוצות מר יולי אדלשטיין ציטט מתוך השיר סוף והתחלה שכתבה ויסלבה שימבורסקה: "אַחֲרֵי כָּל מִלְחָמָה מִישֶׁהוּ חַיָּב לְנַקּוֹת. סֵדֶר כָּלְשֶׁהוּ הֲרֵי לֹא יִתְרַחֵשׁ מֵעַצְמוֹ" ואמר שדבריו של עומרי לוקאס, התלמיד שביצע את השיר, אכן קלעו לכוונת המשוררת ש"מבכה את הנזק שהמלחמה מותירה אחריה, את העובדה שהיא גודעת, פוצעת ומעוותת חיים שלמים". השר שיבח את הנוער באשדוד, את שיתופי הפעולה במיזם והביע תקווה שדרך זו של זיכרון תמשיך להתקיים באשדוד.

מנכ"ל יד ושם מר נתן איתן הודה לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שנאות מיד לארח את המיזם באשדוד ולכל מערכת החינוך אשר נרתמו לארח את המיזם בבתי הספר. הוא ציין שאנו מצויים בדור האחרונים של ניצולי השואה ואנחנו חייבים לשמר את זיכרון השואה בקרב הדורות הבאים. 

מר בוריס גיטרמן, מ"מ ראש העיר, בירך בשם רה"ע וציין כי באשדוד יש לא מעט ניצולי שואה ובהם ארגונים והתאחדויות, כך שאשדוד תמשיך לזכור ולהזכיר, לשמור ולשמר את מוראות השואה. הוא כמובן הודה לשותפות עם יד ושם ומשרד ההסברה והתפוצות על שבחרו באשדוד.


בשלב זה עלו התלמידים, זה אחר זה, ובצעו 11 שירים נבחרים – אותם הלחינו ועבדו בעצמם. היה זה מופע שהתעלה לרמות ביצוע גבוהות במיוחד. הפקה מלוטשת ומושקעת שהניבה תוצאה יוצאת דופן ולא מעט מחמאות על העבודה הרצינית, המשמעת האישית הגבוהה ובעיקר הכישרונות המדהימים של החבר'ה הצעירים ובהם נגנים בכל כלי המוסיקה האפשריים.

מחמאות חמות ופרגון גדול מגיע לכל העושים במלאכה: לדותן בראודה – המפיק המוזיקאלי של המופע, לאילנה בן לולו – מנהלת יוזמות חינוכיות במינהל החינוך, לרכזות החינוך החברתי בבתי הספר ולהנהלות בתי הספר העל יסודיים, לתלמידים המוכשרים – לזמרים ולנגנים, לעמותת גלשן אשר באולפניה נערכו כל ההקלטות וכמובן ליד ושם ומשרד ההסברה והתפוצות העומדים אחר המיזם המדהים.

כאמור, במהלך השבוע יתקיימו עוד חמישה מופעים לתלמידי בתי הספר התיכוניים בעיר.
 
צילום: לימור אדרי

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה