ד"ר אלי לחמני לחרדים באשדוד: "אל תנשכו את היד שמאכילה אתכם"


להאזנה לתוכן:

"הציבור באשדוד מממן במאות מיליונים את הציבור החרדי שכמעט ואינו משלם ארנונה, כמעט כל משפחה חרדית באשדוד מקבלת הנחה של 90% בארנונה, לעומת זאת העלות שלה היא פי 3 מהעלות של משפחה שאינה חרדית".
ד"ר לחמני מזהיר – "אם החרדים יתעקשו להמשיך ולנסות להשתלט על רבעים חדשים וותיקים באשדוד העיר תתרסק כלכלית, לא תוכל להחזיק את עצמה ואף לא תוכל לתמוך יותר בחרדים כמו היום (אלא אם הם יתחילו לשלם ארנונה).
לא מדובר רק בכפייה דתית, אלא גם בכפייה כלכלית של הציבור החרדי על הציבור הציוני"

ד"ר אלי לחמני - מתמודד על ראשות העיר

ד"ר אלי לחמני, חבר מועצת העיר אשדוד, עורך דין ובעל משרד לראיית חשבון מהגדולים בעיר, נראה מודאג מאוד לאחרונה מעתידה של אשדוד ומאמין שיש חלון הזדמנויות קצר להציל את העיר אשדוד מלהפוך לעיר ענייה שמתקשה לשרת את תושביה.

כרואה חשבון מנוסה, כחבר מועצת עיר ובועדות הכספים בעירייה, הוא מודאג מאוד מהנתונים, מההתפתחויות ומהמספרים שלנגד עיניו.
בראיון לאשדוד נט הוא מבקש להזהיר את הציבור הרחב וגם את החרדים מהדרך שאליה הם מובילים:

"הרבנים ונציגי הציבור החרדי מבקשים להשתלט על כמה שיותר רבעים בעיר, בעיקר על רובעים ג', ו' וח', אבל לא רק - במסגרת הסכם הגג הם מפעילים לחץ עצום על ראש העיר ועל הממשלה להקים עבורם באשדוד, רבעים חדשים וייחודיים להם נוסח רובע ז'.

"אם משימה זו תצלח", מזהיר ד"ר לחמני, "האוכלוסייה החרדית תמנה כ- 30% פלוס מאוכלוסיית העיר כבר ב-5 השנים הבאות והתהליך רק ילך ויגדל עם הגידול הטבעי. במקרה זה לא יהיה מנוס ובבחירות 2023 יקרה באשדוד מה שקרה בבית שמש".

במצב כזה מתריע ד"ר לחמני, גם האוכלוסייה החרדית תינזק באופן משמעותי שכן לא יהיה אפשרי יותר לממן אותה - הרי ברור לכל שמדובר באוכלוסייה שהיא מאוד גרעונית .
כמעט כל משפחה חרדית נהנית מ80- 90% הנחה בארנונה. על פי צו המיסים משפחה עם 7 נפשות (זוג הורים ו5 ילדים) שמכניסה באופן רשמי פחות מ10,000 שקל, זכאית להנחה של 90% מהארנונה ורוב המשפחות החרדיות עומדות בקריטריון זה. כלומר תושבי אשדוד מממנים את המשפחות החרדיות בכ-70-80 מיליון שקל מידי שנה! ובקדנציה שלמה מדובר במאות מיליונים!!

זה לא מסתיים בכך, שכן בנוסף העלות של תושב חרדי היא גבוהה הרבה יותר מאשר תושב אחר, שכן לאוכלוסייה זו צרכים מאוד ייחודיים בעיקר בנושא החינוך, הישיבות, העמותות, הרווחה ועוד.

רק בכדי להמחיש: בתקציב הפיתוח של החינוך, כ- 65 מיליון שקל מוקצים לחינוך חרדי, שזה פי 3 מאשר התקציב של החינוך הממלכתי והממלכתי דתי ביחד! ואני מדבר רק על כספים שיוצאים מתוך קופת העירייה, מכספי משלמי המיסים, ללא הכספים המגיעים מהשתתפות ממשלתית או אחרת.
מאות מיליונים אלו במצטבר, באים על חשבון בתי הספר של ההורים שכן משלמים מיסים במיטב כספם. כעת החרדים מבקשים להגדיל את נפח האוכלוסייה שממעטת לשלם מיסים וגם צורכת הרבה יותר מהאוכלוסייה שכן משלמת. לא צריך להיות רואה חשבון כדי להבין את התוצאה!

אני שואל את ד"ר לחמני, מה אתה מציע?

"אני מציע הגינות", אומר לחמני, אני מוכן שנממן את האוכלוסייה החרדית, אבל במינון שפוי.

 אפשר להחזיק באשדוד את האוכלוסייה החרדית ובתנאי שתעמוד על כ 15% מכלל האוכלוסייה בעיר, הרצון שלהם להכפיל מספר זה משמעותו – "תמות נפשי עם פלישתים", אשדוד תקרוס כלכלית ולא תוכל לממן את הציבור הכללי ולא להעניק שירותים הולמים לציבור החרדי.
אבל אם החרדים רוצים, מבקשים ולוחצים להגדיל את האוכלוסייה החרדית באשדוד, אזי שיהיו הגונים ויחליטו במקביל להשתתף בהוצאות באותו היחס, זה לא מוסרי לדרוש מהציבור הרחב, שהם אינם רוצים להתערות בו, לממן עוד ועוד, צריכה להיות חלוקת משאבים יותר הוגנת."

אבל אתה כמוני יודע שלא סביר שהם ישנו את צו המיסים ויתחילו לשם ארנונה מלאה...

"זה נכון, אם כך, שיפתחו את הראש ואת העיניים, יקראו את המספרים, יביטו על המציאות כפי שהיא  ויסירו את הדרישה שלהם להקמת שכונות חרדיות נוספות באשדוד. זה לא רק כפייה דתית אלא גם כפייה כלכלית של הציבור החרדי על הציבור הציוני, משלם המיסים, זאת מבלי לשאול אם הוא מסכים לצרף אליו אוכלוסייה נוספת כה גדולה ולממן עוד ועוד אותה על חשבון השירותים של ילדיו ואיכות חייו.

אם הם לא ישלמו מיסים, מישהו יאלץ לשלם במקומם, מכאן שאו שהתושבים יקבלו פחות שירותים, או שהעירייה תאלץ להמשיך ולהעלות את המיסים כדי לממן את הריבוי הטבעי של האוכלוסייה החרדית ואף את  האוכלוסייה החדשה שתגיע.
בפועל מה שמבקשים ועושים הנהגת הציבור החרדי הוא לנשוך את היד שמאכילה אותם!
ומי שיפגע מכך הם גם החרדים שגרים היום באשדוד ויאלצו לקבל פחות או לשלם יותר, הרבה יותר מאשר הם משלמים היום"

בוא תהיה פרקטי, מה אתה מציע כדי לשנות את המצב?

"הדרך היחידה להציל את המצב היא באמצעות בבחירות  2018 שלאחריהן, יקטן כוחם הפוליטי של הציבור החרדי, ראש העיר הנבחר יהיה חייב לנצל את הסכם הגג כדי לשנות את הדמוגרפיה בעיר באופן שפוי והגון - מתוך כ 30,000 יחידות הדיור החדשות שמתכוננות לקום באשדוד בעשור הקרוב, יש להקצות מהם עד 10% לציבור החרדי ו 90% לציבור הכללי/ציוני. מדובר בהזדמנות שלא תחזור, כי הסכם הגג סוגר סופית את כל רזרבת הקרקעות באשדוד. חייבים להפנים שהשנה תקבע דמותה של אשדוד לעד!"

איך ניתן להגביל את הדירות לציבור מסויים?

"ע"י כך שנאשר רק בניית מגדלים בני 10 קומות ומעלה, מה שלא מתאים לציבור החרדי והם, אשר לא מעוניינים להיות מעורים עם הציבור הציוני, לא יעברו לגור בהם. במידה ונקפיד על כך, הציבור החרדי ימנה כ 15% מהאוכלוסייה בעשור הקרוב. זה מספר סביר שהעיר אשדוד תוכל לעמוד בו כלכלית, ותוכל להעניק שירותים ברמה גבוהה לכלל אזרחיה".  

עד היום כדי להיבחר לראשות העיר חייב היה לקבל את תמיכת החרדים והם יתנו את התמיכה בראש עיר בבניית שכונות לחרדים וכו'...

"זה נכון שזה היה עד היום, אבל השינוי הגדול הוא ההתעוררות של הציבור הציוני שהפעם יצא בהמוניו להצביע כי הוא חרד לגורלה של אשדוד. הציוניים הם הרוב הגדול באשדוד, נכון להיום, ולדעתי זו ההזדמנות האחרונה של ציבור זה להכריע בעצמו את גורל העיר, כי בבחירות הבאות הוא ימצא את עצמו במיעוט.

נראה שהפעם הציבור יצביע רק בעד מי שלא יעשה הסכם עם החרדים וזה לא חשוב אם ראש העיר טוב יותר או טוב פחות, אם אנחנו אוהבים אותו או שלא, שכן ישנן טעויות שראש העיר הנבחר יכול יהיה לעשות ועדין ניתן יהיה לתקנם (בתחומי החינוך, תיירות וכו') אך ישנן טעויות שאם יעשה ראש עיר הנבחר בעקבות לחץ חרדי... לא ניתן לתקן אותן לעולם! החלטה אחת שתנבע מהסכם פוליטי ורצון אישי של איש או אישה אחת להיבחר לראשות העיר, תקבע את פניה של אשדוד לדורי דורות".

מה הסיכוי שאתה תבחר לראשות העיר?

"אני מעמיד את עצמי להתמודדות על ראשות העיר לא מתוך חלום לכהן בתפקיד, יש לי היום משרדים לראיית חשבון באשדוד ובתל אביב וכן משרד לעריכת דין שהם מאוד פעילים, מעסיקים אותי ומפרנסים את משפחתי ומשפחות רבות נוספות. אלי לחמני הוא לא המשימה שלי, אלא עתידה של אשדוד.  אני מוכן מחר בבוקר לתמוך בכל מי שיוביל את המהלך לשמור על אשדוד, בכל מי שימנע מאשדוד להפוך להיות בית שמש, גם אם קוראים לו לסרי, כצנלסון, לחמני או כל אחד אחר והעיקר שיהיה לו סיכוי לזכות בראשות העיר בלי הסכם עם החרדים.

פניתי למועמדים לראשות שיתאחדו תחת המסר הזה. כפי שאני מצפה מתושבי העיר להתאחד כך אני מצפה מההנהגה שתוותר על האגו האישי שלה למען מטרה נעלה וחשובה הרבה יותר".

מי נענה לקריאה שלך?

"אני יכול רק לומר לך שיש מי מהמועמדים שרוצים לקבל את תמיכת החרדים וממלאים פיהם מים ולכן עדין לא נתנו תשובה, אני ממתין שיתפכחו ויוכיחו שהעיר אשדוד חשובה יותר משנאה אישית, מפוליטיקה קטנה, מיוקרה אישית, מאגו ועוד.

אם הציבור ירצה שאני אוביל, אני מוותר על כל עיסוק אחר שלי למען המטרה, אם הציבור ירצה אדם אחר שיעמוד במשימה – אעמוד לצדו כמו חייל במלחמה על העיר אשדוד, כך אני מצפה מכל תושב, כך אני מצפה מעצמי, כך אני דורש מכל איש פוליטי שהעיר אשדוד לנגד עיניו".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה