הדוחות נגד עסקים בשבת: האם האכיפה תחודש בשבת הקרובה?


להאזנה לתוכן:

חודש אחרי תחילת האכיפה נגד עסקים ברחבי אשדוד שפתוחים בשבת, כאשר לראשונה בוצעה אכיפה גם במתחמי הקניות בפאתי העיר, ראש העיר הורה לעצור את האכיפה - לפי שעה.
מה עומד מאחורי החלטת ראש העיר? מדוע הוא עושה זאת היום?
האם זה יביא להפסקת פעולות המחאה הציבורית נגדו בנושא הכפייה הדתית?

מנכ"ל העירייה הגיע לפקח אישיתחודש חלף מאז החלה המחאה הציבורית של תושבי אשדוד, שהתקוממו נגד מה שהם מכנים "הכפייה הדתית". 

כזכור, הכל החל במוצאי שבת ה-6.1.18 כאשר עיריית אשדוד שלחה לראשונה פקחים לחנויות הפתוחות במתחם ביג פאשן והסטאר סנטר וחילקה התראות לעסקים שפתוחים בשבת. הפרסום באשדוד נט התפשט כאש בשדה קוצים, ועורר הדים ותגובות רבות בעיר.

שליחת הפקחים הגיעה בצל הדיווחים בעיתונות החרדית על מכתב הרבנים שנשלח לראש העיר, ובו דרישה מלסרי לבצע אכיפה בכל העסקים בעיר. 

כתבה מעיתון המודיע החרדי

מאז אותה השבת ועד לשבת האחרונה הקפידו פקחי העירייה לבקר במתחמי הקניות הגדולים בעיר, במקביל קמה מחאה גדולה של תושבים. הפגנות ומחאות ברחבי העיר, שיירות רכבים והפגנות במועצת העיר. לראשונה נוצר אחד הקרעים הכי קשים שידעה העיר בין אוכלוסיות, וצעקת אי אמון בהנהגת העיר.

בישיבת המועצה האחרונה, אחרי שדיווחנו על המתווה המתפתח של ראש העיר, אמר ראש העיר לחברי המועצה: "פגשתי בשבועות האחרונים נציגים מקהילות שונות ברחבי העיר- חילונים, חרדים, דתיים ומסורתיים וכולם הסכימו חד משמעית שאם 'מרכול' פתוח בשבת אל מול בית כנסת יש לסגור אותו, כדי לא לפגוע בציבור הדתי. יצאנו ואכפנו את החלטת בית המשפט ופעלנו על פי החוק. כולנו יודעים כאן שכמו שהעיר לא יכולה להיות פתוחה לגמרי היא גם לא יכולה להיות סגורה לגמרי. אנחנו היום בונים אכיפות באזורים ורמות שונות ומייצרים מדיניות אכיפה".

באופן מפתיע, בשבת האחרונה לא חולקו קנסות או התראות בכל רחבי העיר! ההוראה שניתנה לפקחים הייתה שלעת עתה אין אכיפה. 

מאז מוצאי שבת הספקולציות רצות ואיש אינו יודע מה יהיה בשבת הקרובה. בעיריית אשדוד שומרים על זכות השתיקה. ראש העיר ציין כי המדיניות של העירייה כעת היא שלא להגיב בתקשורת לכל עניין השבת. 

האם הפסקת האכיפה היא זמנית? האם זה חלק מהמתווה שמתפתח? האם לחץ המפגינים עשה את שלו? האם ראש העיר מבין ששגה כאשר החל אכיפה אגרסיבית ברחבי העיר?

נכון לרגע זה לא ברור מה יהיה. בעיריית אשדוד לא מבהירים מה יהיה, מחכים לסיום הכנת מתווה ראש העיר, רק אז נדע בוודאות מהי התכנית וכיצד תבוצע האכיפה. 

ממשיך המפקד להגנה על אשדוד

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה