הסינמה סיטי עולה לדיון במועצת העיר ברביעי


להאזנה לתוכן:

אחרי שבשבוע שעבר דיווחנו על ההתנגדות הגורפת שהגישה עיריית אשדוד להרחבת מתחם הביג פאשן, תכנית הכוללת את הסינמה סיטי, ברביעי הקרוב יועלה הנושא לדיון במועצת העיר. יהיה מעניין

שבוע אחרי שנחשף כי עיריית אשדוד הגישה באמצעות אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים התנגדות לתכנית שאושרה להרחבת הביג והקמת הסינמה סיטי, במועצת העיר הנושא הלוהט יועלה לדיון כבר ברביעי הקרוב.

לפני כחודשיים, בעקבות העיכוב בהקמת המתחם ועוד לפני שהחלה התנגחות בין העירייה לביג פאשן בנושא, ביקש חבר המועצה נעים שומר לדון בעיכוב.

בהצעה לסדר היום כתב עורך דין שומר: "ע"פ התוכניות אשר פורסמו לאחר הקמת מרכז הקניות והבילוי ביג פאשן, פרויקט הסינמה סיטי היה צריך להיות מוקם כבר לפני כשנה וחצי.

אבקשך להעלות לדיון במועצה את הסיבות והגורמים המונעים את הקמתו והשלמתו של פרויקט הסינמה סיטי בעיר, ומדוע עיריית אשדוד לא פועלת להקמתו והשלמתו".

הדיון יתקיים כאמור לאחר התנגחות חסרת תקדים בתקשורת בין עיריית אשדוד לבין מנכ"ל ביג ועל רקע מאבק תושבי העיר נגד הכפייה הדתית. שבוע לפני שעיריית אשדוד הגישה את ההתנגדות, אמרו גורמים חרדים כי יש לעשות הכל על מנת למנוע את בניית המתחם שצפוי להביא לחילול שבת. 

הם כנראה ידעו על מה הם מדברים, שכן שבוע אחר כך כבר הוגשה התנגדות גורפת לפרויקט כפי שהגישה אותו ביג לועדה המחוזית שאישרה את התכנית להפקדה.

לא רק שהעירייה הגישה התנגדות, אלא שהיא אף גייסה את אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים והיקרים בארץ - כהן, וילצ’יק ושות’ (כחיזוק למחלקה המשפטית של העירייה) כדי שיסייע לה להפיל את התכנית.

עורך הדין וילצ’יק, השותף הבכיר במשרדי כהן, וילצ’יק ושות’ נחשב למוביל בתחום תכנון והבנייה והוא זוכה להכרה, להערכה רבה ולאוזן קשבת מצד גורמי התכנון השונים, (כך נאמר על פי המשרד עצמו).

צוות עורכי הדין ברשותו של עו"ד אלי וילצ'יק ,הגיש בשבוע שעבר לוועדה המחוזית  מכתב התנגדות חריף בלשונו, שהתפרס על פני 30 עמודים (לא כולל נספחים), ובו שלל טיעונים מדוע יש לבטל את התכנית.

על ההתנגדות תוכלו לקרוא כאן

מנכ"ל ביג, איתן בר-זאב, התבטא בחריפות כנגד התנהלות העירייה:
"מדובר סרט ההמשך של כפייה דתית נטו. עירייה במדינת ישראל פועלת תחת איומים של מיעוט חרדי העושה כל מאמץ להשליט את אורח חייו על הרוב בעיר, ופועל לסכל תכנית שתביא פעמיים רווחה לתושבים, גם מסוף תחבורה מודרני על תחנת הרכבת וגם הקמת 11 אולמות קולנוע ותרבות מודרניים לעיר ה- 6 בגודלה במדינה".

צילום: כלכליסט

בעיריית אשדוד הגיבו לדברים וכתבו בתגובתם:

"הנהלת הביג מבקשת להשיג אישורים תכנוניים להרחבת החלקים המסחריים בהיקף של 30,000 מ"ר, זאת למרות שמוצו כל זכויות הבניה למסחר במגרשים. החמדנות והטעיית הועדה המחוזית והציבור בתכניות, כפי שהוגשו על ידי הנהלת הביג, הם הבסיס להתנגדות של העיריה.

אנחנו מגנים ודוחים בשאט נפש את הניסיון של הנהלת הביג  לקשור באופן בלתי הגון בין הגשת התכנית למאבק השבת ולסינמה סיטי.

התכנית שהוגשה לא בשלה תכנונית ולכן העירייה כמו גם רשות מקרקעי ישראל הביעו התנגדותם לתכנית כפי שהוגשה. בשום אופן לא הובעה התנגדות להקמת הסינמה סיטי.
העירייה לא תיכנע ללחצים פסולים רק כדי להטיב עם הרצונות הכלכליים של הנהלת הביג ותמשיך לפעול כשטובת העיר ורק היא לנגד עיניה".

ד"ר יחיאל לסרי, ראש העיר אשדוד. צילום: חן בוקר

בעקבות תגובת העירייה וההתנגדות שהגישה, אמר מנכ"ל ביג כי הוא מוותר על כל זכויות הבנייה שנותרו לו במתחם, מלבד שיאשרו לו להקים את הסינמה. "אני מוותר על כל הזכויות בניה הנוספות שיש לנו ומלבד שעיריית אשדוד תסיר התנגדותה הספציפית לבניית הסינמה סיטי". בר זאב מוסיף: "למרות שהתכנית תאושר בוועדה המחוזית, אני קורא לראש העיר לשבת איתנו בהרמוניה".

ברביע כאמור כל נושא הסינמה סיטי והעיכובים בפרויקט יעלו לדיון במועצת העיר, מעניין יהיה לשמוע את התייחסות כל חברי המועצה.

אם לא די בכך, במטה המאבק נגד הכפייה הדתית באשדוד, מתכוונים להגיע לישיבת המועצה הקרובה ביחד עם תושבי העיר. ההפגנה מתכוננת להתקיים ברביעי החל מהשעה 18:00, ברחבת העירייה. "כל מי שאשדוד יקרה לו, חשוב שיבוא וישמיע את קולו. לא ניתן למכור את העיר לחרדים", אמר אחד ממובילי המאבק.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה