מחיר הנעורים: מוצרי הטיפוח שעולים כמו שכר דירה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('d57980b3-9c54-4533-b555-621ef0d3657a','/dyncontent/2024/3/10/d666082b-1e2d-4310-a54a-51b66018a2ce.gif',17601,'אלדן אייטם כתבה ',525,78,true,21779,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d57980b3-9c54-4533-b555-621ef0d3657a','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,21779,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d57980b3-9c54-4533-b555-621ef0d3657a','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,21779,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d57980b3-9c54-4533-b555-621ef0d3657a','/dyncontent/2024/3/19/08f1124b-66b0-4b70-8f17-5dd7ae679819.gif',17617,'מכבי אסתטיקה אייטם כתבה ',525,78,true,21779,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d57980b3-9c54-4533-b555-621ef0d3657a','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,21779,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

לא רק לעשירים: קרם עיניים עם קוויאר שחור או זהב במשקל 24 קראט אולי לא יהפוך אתכם לצעירים יותר אבל בהחלט ייתן לכם להרגיש יוקרה, אפילו אם זה רק פלסבו, כך מספרת יועצת אסטרטגית למותגים בינלאומיים. אז איזה מוצרים תמצאו על המדפים ומי קהל היעד של קרם ב-4,000 שקל? לא מה שחשבתם

הכתבה פורסמה לראשונה ב ynet. כתבה: רחל קרדס.

האם כל הנוצץ זהב? חברות הטיפוח והאיפור מתפארות בסדרות היקרות שלהן, אבל האם בפועל העור שלנו מרגיש בהבדל? אולי כן ואולי לא - תלוי את מי שואלים. יהיו רבות שיגידו שהן לא רואות שום שינוי בעור־הפנים, וישנן שיראו תוצאות כבר במשיחה הראשונה וימשיכו לקנות אותו מוצר שוב ושוב, גם באלפי שקלים. אבל מי קהל היעד של המוצרים האלה? במפתיע - לא רק בעלי־הממון. לפניכם סקירה של המוצרים היקרים שתמצאו על המדפים, ומה ההבדל במחירים בין ישראל לחו"ל? כנראה לא מה שחשבתם.

גליה תורן חן, מומחית לתחומי הטיפוח והבישום ויועצת אסטרטגית למותגים בינלאומיים, עזרה לי להבין קצת יותר מהו בכלל תחום היוקרה.

"בפריפרייה קונים יותר מבמרכז" (צילום: shutterstock)
.

מה מייקר את מוצרי הקוסמטיקה?

כיאה למוצרי יוקרה, רכיבי המוצרים נעים בין אורכידאה רויאל, קוויאר שחור, זהב טהור, תמצית ורדים או בושם יקר הרקוח מעץ האגאר מלאוס - העץ היקר ביותר בתעשיית הבשמים. 

"כדי לתת ללקוחות תחושה שלא 'חסכו' עליהם וכדאי להם לרכוש מוצר יוקרה באלפי שקלים, הכל חייב להיות מושלם: המרקם, הניחוח, העיצוב, האריזה והפרסום. מחקרים מוכיחים כי יעילות קוסמטית מושפעת מהיבטים פסיכולוגיים ולכן יש הכרח שהלקוחה 'תאמין' במוצר כדי לקבל תוצאה טובה של מיצוק ושיפור העור", מספרת תורן חן.

"מה שמייקר באופן המשמעותי ביותר את המוצר הוא עיצוב האריזה שבדרך כלל עשוי לשלב מרכיבים יקרים כמו ציפוי זהב, סוורובסקי, מתכות יקרות ועוד.

"נטל נוסף על הכיס הוא כמובן קמפיין השיווק והפרסום שפעמים רבות עושה שימוש בסלבית שגובה מיליונים על יום צילום אחד ועל זיהוי שמה עם המותג. למשל, שרליז טרון לדיור, ג'וליה רוברטס ללנקום ועוד".

האם מוצרי אנטי אייג'ינג יקרים יותר?

"אני מעדיפה לקרוא להם מוצרי 'פוזיטיב אייג'ינג' (הזדקנות חיובית), כי אי אפשר למנוע הזדקנות, אבל אפשר להתבגר יפה ובכבוד. שנית, בתחום האנטי אייג'ינג מתחילים כמובן ממחקר ופיתוח הפורמולה, מה שמייקר את התהליך, בעיקר כשמדובר בצוותים גדולים של מדענים ומשלחות של בוטנאים שתרים אחר צמחים נדירים בעלי יכולת השפעה על העור, בקצוות הגלובוס. אולם, המחקר והפיתוח הם רק קצה הקרחון. יש להביא בחשבון שהחומרים הפעילים כמו אצות נדירות, סחלבים, אבקת יהלומים, אלמוגים, זהב 24 קארט ועוד, מוכנסים לפורמולה בכמויות מזעריות. כי הרי בכל קרם יש קודם כל לחות, כלומר, מים".  

 ומה לגבי הבישום? 

כל הנאמר לעיל תקף גם לגבי בשמים, ופה יש להוסיף פרמטר נוסף - כמות היחידות המיוצרת. אם הבושם אינו מיוצר בסדרות גדולות, הוא יהיה יקר יותר. אפילו למשקל האריזה יש השפעה, אם האריזה כבדה, הבושם יהיה יקר יותר, זה עובד פסיכולוגית ובפועל".

 מי הרוכשים של המוצרים, והאם באמת ישנה תוצאה טובה יותר?

"הרוכשות הן בדרך כלל נשים מעל גיל 40, אך ההפתעה טמונה דווקא בהיותן מכל שכבות האוכלוסייה ולאו דווקא ממעמד סוציו־אקונומי גבוה. הנתון המפליא יותר הוא שבפריפרייה כמו הקריות ובאר שבע, מוכרים לא פחות מוצרי יוקרה, ואף יותר, מאשר במרכז הארץ. הרי גם לפלסבו יש השפעה, וכאן לא מדובר בתרופת דמה, אלא בקרם משובח שגם אם לא ישפר באופן משמעותי סימני קמטים, בטוח ייתן תחושה רעננה וצעירה יותר. וזאת כל החוכמה".

הרצליה אשכנזי- מנהלת שיווק וסחר קוסמטיקה בסופר-פארם, אומרת: "בשל המגמה ההולכת ומתחזקת של טיפוח וטיפול ביתי, במקום טיפולים קוסמטיים כאלה ואחרים, הרבה נשים פונות למוצרי הטיפוח היוקרתיים, לפני שהן מנסות טיפולים קוסמטיים חודרניים יותר. מאחר וקיים מגוון רחב של חברות המציעות מוצרים  בטכנולוגיות מתקדמות כמו פילינג טבעי, פילינג ביולוגי, תמציות ואמפולות לשיקום העור. הקהל הישראלי אוהב מאוד חידושים וטכנולוגיות חדשות. מרבית מוצרי הטיפוח שנמכרים בקטגוריית היוקרה הם מוצרי האנטי אייג'ינג, המהווים כ־35%-40% מסך הקניות של מוצרי היוקרה, והראשון שבהם הוא קרם עיניים". 

 

/

בלב כל אחד ממוצרי המותג, מבטיחים בחברת לה פררי, נמצא קומפלקס התא האקסקלוסיבי, המהווה את החתימה הקבועה של המותג למניעת סימני גיל. יהודית בלאווט, מדריכה ראשית של לה פררי ישראל, אומרת: "לשמחתנו בישראל ישנם מותגים רבים בתחום הטיפוח מעולם מותגי היוקרה מכמה סיבות, בין היתר, המודעות הגבוהה מאוד לתחום הטיפוח. ניתן למצוא בארץ את כל החידושים. הישראליות מפרידות לחלוטין בין מה שהן מוכנות לשלם על טיפוח לבין היכולת שלהן מבחינה כספית. הטיפוח חשוב ומעסיק אותן מאוד. בקהל הלקוחות שלנו ניתן לראות את כל צבעי הקשת של החברה הישראלית, ללא קשר למצבם הסוציו־אקונומי".

 

 

.

מה כל כך יוקרתי בסדרת הדגל של גרלן? החברה מנצלת את כל סגולותיו הנדירות של פרח האורכידאה השחור (שהוא, כאמור, נדיר ויקר), המסוגל לטפל ולהאריך את חיי התא, לדברם, לשכפל תאי גזע מזין ולשמור על העור. המוצר מיועד להאטת ההזדקנות ורפיון העור והקמטים. האריזה מגיעה בעיצוב המדמה תכשיטי מלוכה, עשויים זכוכית יצוקה עבה בגוון כחול רויאל ומכסים זהובים בליווי כפית יוקרתית עשויה זהב 24 קארט המשמשת כאפליקטור.

 

 ( )
.

הקרם של שאנל מועשר ב-Éphémères de Planifolia - מולקולות נדירות המופקות ברגע הבשלת הפרי. החברה טוענת שהפורמולה מסייעת לשחזור חיוניות העור. המוצר פותח במעבדות שאנל, האם העור ירגיש בהבדל? אתם תחליטו.

 

 

 ( )
.

Shiseido שיסיידו נשאר נאמן לקונפציה של התרבות היפנית עם קרם לחידוש ושיקום חיוניות העור עם פורמולה המורכבת מריכוז גבוה ביותר המעודדת חיוניות והתחדשות העור. מחזקת את פעילות הגן הפועל לתיקון והמרצת הפעילות של התאים בלילה. פועל באינטנסיביות בשיקום והתחדשות. מכילה תמציות בוטניות ומרכיבים בוטניים יפניים. האריזה בעיצוב אומנותי התואם את רוח המותג

 ( )
.

למותג סיסלי הצרפתי קרם אנטי אייג'ינג עם נוסחה אקטיבית הפועלת על גורמים שונים המאיצים את הזדקנות העור. נוסחה המספקת לתא את המערכת האקולוגית האידיאלית ע"י העשרתו במרכיבים פעילים חדשים כמו ממריצים ממקורות צמחיים שהופקו מגרעיני תפוחים ושמני תמציות ומינראלים וויטמינים להאצת מחזור החיים של התא.

 

 ( )
.

מסכת הסרום החדשה של לנקום, מבוססת על תמצית ורדים, ומכילה צנצנת ורדים ו-14 אמפולות של סרום בסיס. לטענת החברה פניני הוורד מסייעות לחזק את המחסום העורי בעזרת הסגולות המחדשות, הממריצות והמרעננות שקיימות בו.   

מלנקום נמסר כי "נשים מודעות לעובדה שהן לא יכולות לעצור את הזמן, עם זאת, הן יכולות לעבוד עם הזמן באמצעות טכנולוגיות מתקדמות וטכניקות מתאימות השומרות על מראה עור בריא".

 

.

אסתי לאודר מציעים שלושה מוצרים להרמה ומיצוק עור הפנים המשלבים מרכיבים יקרים עם פיתוחים מדעיים מתקדמים. במוצר משולבות אצות המלאות בוויטמין C שמאיץ את ייצור הקולגן/אלסטין הטבעי של העור, תמציות בוטניות, שמנים אקזוטיים וכן זהב 25 קארט, המחליקים ומרגיעים את העור, לטענת החברה. בנוסף, קיימים במוצר מרכיבי לחות רבי עוצמה המחדשים את העור, וכן פנינים מהים הדרומי המסייעות לחשוף "ארשת זוהרת וחיונית", לפי החברה.  

.

קרם הטיפוח וקרם העיניים של החברה מבוססים על גליקוביולוגיה, בשילוב פרח הזעפרן, אמורים המוצרים לסייע בהתחדשות העור ובהענקת מראה רענן, מוצק ומתוח יותר, לדברי איב סאן לורן. עלי הזעפרן – המרכיב היקר ביותר, ידוע גם בכינויו ה"זהב האדום", הפורח בפסגת הרי האטלס יום אחד בשנה בלבד.

האריזה עוצבה על־ידי מעצב הפנים והריהוט נואה דושפור לוראנס, שיצר מארז יוקרתי, בהשראת צורתו הטבעית של עלי הזעפרן.  

 

.

חברת רונית רפאל מציעה סדרת מוצרי אנטי אייג'ינג יוקרתית, בעלת פטנט רשום, המגביר, לדברי החברה, את תהליך ההתחדשות הטבעית של התאים, וכוללת סרום, קרם עיניים, קרם פנים וערכת אמפולות לטיפול ביתי אינטנסיבי ומשקם של העור למשך 12 יום. והמחיר? כיאה למותג מקומי, בארץ זול באופן משמעותי.

מרונית רפאל נמסר כי "קהל היעד של סדרת המוצרים הזו הן בעיקר נשים מעל גיל 45, שמרגישות שהעור שלהן מאבד מגמישותו וחיוניותו וזקוקות לדחיפת אנרגיה וחידוש". 

 ( )
.
סדרת היוקרה של פרמייר בשיתופה של מאריה קארי עבור המותג היא ערכה יוקרתית המכילה פילינג וקרם לחות נגד קמטים. המסכה מועשרת בזהב 24K ומינראלים להסרת תאי עור מתים ולכלוך ומסייעת לחידוש מראה העור. הקרם שומר על לחותו וגמישותו של העור ומאפשר לו לשמור על איזון. מועשר במינראלים, שמנים, זהב וויטמינים.

  

.

החברה מציעה קרם לחידוש ושיקום העור. הקרם, שמגיע בערכה יוקרתית, הוא בעל נוסחה המטפלת באופן אינטנסיבי ברוב סימני ההזדקנות. האריזה באה עם 5 שפופרות המכילות חומרים בעלי רכיבים הממריצים ייצור הקולגן, בין היתר, ואצה אדומה.

עולם הבישום היוקרתי

 

.
לדברי חברת טום פורד הסדרה הפכה ללהיט, בין היתר, בזכות שילובי העצים האקזוטיים והתבלינים בתמצית הריח. שני הבשמים מכילים 19%-23% תמצית ריח – דבר שאין לו אח ורע בעולם הבישום.

לדברי עידו לביא, מנהל השיווק של טום פורד בישראל, "הצרכן של הבושם הזה מחפש אינדיבידואליות שתאפיין אותו, ועל מנת להשיגה הוא גם מוכן לשלם. זהו צרכן שיודע להעריך איכות גבוהה".

 

.
החברה מציעה 7 בשמי בוטיק באוסף ניחוחות וינטג', בשמי נשים וגברים ובשמי יוניסקס, אשר נוצרו על ידי בית הבישום XERJOFF היוקרתי, בהשראת תעשיית הבישום האיטלקית.

 

.
הניחוחות ועיצוב הבשמים של מרלי מתבססים על בשמי היוקרה שנוצרו עבור המלך לואי ה-15, בהשראת מרוצי הסוסים שאהב. הבושם משלב ניחוח עור־פרחוני המדמה את ריחו של הסוס הערבי הקדום גודולפין, תימין וזעפרן, ברוש וניחוחות פירותיים של טיבר ואמבר.  

מירב אליהו, סמנכ"לית השיווק והסחר של הרשת, אומרת: "קהל היעד למוצרים יקרים אלו הוא קהל שסטטוס המותגים חשוב לו מאוד. ניחוח הבושם, המותג ועיצובו המיוחד והיוקרתי של הבקבוק תופס מקום נכבד בקבלת ההחלטות גם כן."

.
מותג העל לואי ויטון מציעה 7 בשמים יוקרתיים, אותם רקח הבשם הראשי, ז'ק קוולאייה בלטרוד, עם רכיבים יקרים כמו עץ האגאר מלאוס - העץ היקר ביותר בתעשיית הבשמים, בשילוב ענבי שועל וחומרי גלם בלעדיים, בין היתר, Rose de Vents (שושנת הרוחות) Turbulences (מערבולת), Dans la Peau (בתוך העור), Apogée (פסגה, בשיא), CONTRE MOI (כנגדי), MATIÈRE NOIRE – (החומר השחור), MILLE FEUX (אלף ניצוצות).

לואי ויטון: "קהל היעד הם חובבי המותג. חלקם רוכשים באופן סדיר וחלקם כמתנה".

$(function(){setImageBanner('043ad3cb-979e-4a17-b731-8105a5039e69','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,21781,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה