מלחמת השבת הגיעה למהדורה המרכזית של שישי - הכתבה המלאה


להאזנה לתוכן:

במהדורה המרכזית של ערוץ 10 שודרה אתמול (ליל שישי) כתבתה של איילה חסון, שהגיעה לאשדוד בעקבות המאבק על צביונה של העיר. חסון מציינת בכתבה, כי בניגוד לסטראוטיפ של מאבק רוסים ודתיים, היא פגשה אוכלוסיה מגוונת כולל דתיים מסורתיים, שמתנגדים למהלכי הכפייה הדתית. צפו בכתבה המלאה

אשדוד היא כמעט מדגם של מדינת ישראל. מי שמסתובב ברובע ז׳ בטוח שהוא נקלע לבני ברק או לאחת השכונות החרדיות בירושלים. לעומת זאת, מי שמגיע ל"קנקון" לא זו שבמקסיקו, אלא ברובע הצפוני באשדוד מרגיש בברלין או ברצלונה.

כבר שבועות ארוכים שבאשדוד יש מלחמת שבת של ממש, התושבים טוענים שאין קשר לחוק המרכולים אלא לבחירות ההולכות וקרבות לראשות העיר, ולכוחם הגדול של החרדים במועצת העיר.<

זה לא בדיוק החרדים מול הרוסים או המרוקאים מול הרוסים כפי שרבים נוהגים לתאר. מתברר שגם האוכלוסיה המסורתית, אולי זו שמצביעה ש"ס, גם מסרבת לכפייה הפוליטית הזאת. שנים נשמר הסטטוס קוו זה של "חיה ותן לחיות".

אייל בן שמחון, בעלים ועורך האתר "אשדוד נט", מתאר: "החרדים הם בערך 20% מהעיר אבל בפועל הם למעלה מ-50% מההנהלה בעירייה. בשנה האחרונה קרה דבר והדברים השתנו. הם החליטו להפעיל לחץ מאוד משמעותי, ומתנים את התמיכה שלהם באותה אכיפה שאנחנו חווים עכשיו. מתחילים לקרות דברים אבסורדיים שאף פעם לא היו בעיר הזאת".

אשדודים המעורים בעיר מתעקשים שכל הסיפור כולו אלה הבחירות הצפויות בעוד מספר חודשים לראשות העירייה. 

החרדים הם 20% מכלל התושבים, אבל נוהגים לרוץ לקלפיות להצביע באופן אחיד. החילוניים והמסורתיים לא מתכוונים לוותר בבחירות הבאות. התושבים בעיר מתכוננים למלחמה, גם אלה בצד החילוני וגם אלה בצד החרדי. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה