מחאת השבת באשדוד: הפגנה נוספת נגד הכפייה הדתית בעיר


להאזנה לתוכן:

חלוקת הדוחות בשבתות צפויה להמשך וחשיפת אשדוד נט על גיוס פקחים שאינם יהודים לצורך אכיפת חוקי העזר בשבת, גרמה להד תקשורתי בכל רחבי הארץ, ואשדוד הפכה לחלוצת המאבק. אתמול יצאו תושבים בערים נוספות ברחבי הארץ למחות נגד הכפייה הדתית, ובאשדוד מתכננים מובילי המחאה הפגנה במוצאי השבת הקרובה

ברחבת העירייהמובילי המחאה נגד כפייה דתית באשדוד מתכוונים להוציא אל הפועל במוצאי השבת הקרובה הפגנה נוספת. תגובות העירייה לכלי התקשורת, שליחת הפקחים וגיוס פקחים שאינם יהודים, הצליחו לגרום לרבים מתומכי המחאה לדרוש לקיים הפגנת כח נוספת מול בניין העירייה. 

ההד התקשורתי שנוצר אמש בעקבות חשיפת אשדוד נט על גיוס פקחים גויים, ביחד עם חשיפת הקלטה של ח"כ משה גפני מיהדות התורה בכיכר השבת, הובילו לכך שברחבי הארץ החלו לצאת תושבים למחות נגד הכפייה הדתית. 

דברים שאמר אמש בראיון בגל"צ סגן ראש העיר מש"ס, אברהם אמסלם, הצליחו אף הם לגרום לכעס בקרב מובילי המחאה. אמסלם אמר בסיום הראיון עימו כי "בעוד יום יומיים זה ייגמר, אין להם פידבקים, אין להם אנשים שיוצאים כנגד". אמסלם אמר עוד כי הוא מקוה שתהיה הדברות בין הצדדים.

"אנחנו מגיעים בהמונינו בקול למחאה בקול גדול. הגיעו מים עד נפש", נכתב בהזמנה להפגנה בפייסבוק. המארגנים קוראים לכלל הציבור להגיע להשתתף בהפגנה, בה לא ייקחו חלק גורמים פוליטיים. "חשוב שהציבור ישמיע את קולו, מכל המגזרים בעיר, כי בינתיים הקול היחידי שנשמע הוא של החרדים. חשוב שכל מי שחשוב לו לעצור את הכפייה הדתית, יתייצב להפגנה ויצעק עד כאן! היום הם רוצים קנסות, מחר יסגרו לנו רחובות. זה לא מסתיים כאן".

במקביל, ממשיך המפקד לתנועת ההגנה על אשדוד, לההרשמה, כנסו כאן

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה