יו"ר השלטון המקומי מתייחס לחוק המרכולים: "האכיפה בסמכות של הרשויות המקומיות בלבד"


להאזנה לתוכן:

יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס התייחס בביטול להקלטה שבה תועד ח"כ משה גפני טוען לסיכום מול נתניהו על אכיפה מוגברת בשבתות: "הפיקוח - בידי הרשות המקומית". ביבס נשאל על ידי כתבת ויינט לגבי האכיפה שמבוצעת באשדוד, ואמר שזו החלטה אישית של העירייה

ברחבת העירייהראש עיריית מודיעין חיים ביבס, המכהן גם כיו"ר מרכז השלטון המקומי, מסרב להתרגש מההקלטה שבה תועד ח"כ משה גפני (יהדות התורה) מתייחס לחוק המרכולים וטוען שיגויסו פקחים לא יהודים שיחלו תוך חודשים לאכוף אותו ולמנוע מסחר בערים בשבתות. 

בראיון לאתר YNET, אומר ביבס: "מדובר בפייק ניוז של מישהו שכנראה בישל את העסק כדי להשמיע. זה מס שפתיים כדי לקושש קולות. עם כל הכבוד, נושא האכיפה הוא בסמכות של הרשויות המקומיות בלבד".

בתגובה אמרה כתבת YNET לביבס כי ישראל זה לא רק מודיעין, תל אביב ורמת גן. הנה, עיריית אשדוד כבר שולחת פקחים לאכוף את החוק הזה.

על דברים אלה ענה ביבס: "אני מציע לבדוק מה האינטרסים הפוליטיים שיש, גם באשדוד. אין פה שום עניין שקשור לאכיפה של השלטון המרכזי. אלה עניינים פוליטיים פנימיים. כל רשות תקבע ותכתיב את הדברים בעצמה ולא דרך שר כזה או אחר. הגיע הזמן שיעצרו את זה רגע לפני שבסוף זה יאבד שליטה".

חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין ויו"ר מרכז השלטון המקומי

-אז באשדוד מותר לעירייה להשפיע, גם אם זה מאינטרסים פוליטיים? מה זה משנה בעצם מה הסיבה?

"לעיר יש את האופי שלה והסגנון שלה. בעיר יש שליש עולים מברה"מ, שליש חרדים וכל השאר אנשים כמוני וכמוך".

- אני תושבת אשדוד, וראש העירייה מחליט, לא התושבים.

"את צריכה לדאוג שראש העיר שלך ידאג לך, עם כל הכבוד".

- אתה יו"ר מרכז השלטון המקומי, מה אתה יכול לעשות?

"ההחלטה היא קודם כל של המקום, של המרקם היחסים הפנימיים בתוך אותה רשות, לא בשום מקום אחר. לא אני אקבע לאשדוד, ולא אחד שיושב במקום כזה או אחר יקבע לנו".

הבוקר חשף אתר אשדוד נט כי עיריית אשדוד מחפשת לגייס פקחים עירוניים שאינם יהודים, על מנת לאכוף את חוקי העזר בשבת. החשיפה עוררה הד בכל כלי התקשורת בארץ וגם בקרב מובילי המחאה באשדוד, שהחלו להתארגן להפגנה במוצאי השבת ברחבת העירייה. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה