חשיפה: עיריית אשדוד מגייסת פקחים גויים יוצאי צבא לבצע אכיפה בשבתות


להאזנה לתוכן:

אחרי הסערה שעוררו דבריו של ח"כ משה גפני מיהדות התורה, שאמר שמאות פקחים גויים יאכפו את חוקי השבת בארץ, מתברר שבעיריית אשדוד כבר חשבו על זה קודם. באתר העירייה מפרסמים מודעת דרושים לגיוס פקחים חדשים שאינם יהודים על מנת לאכוף את חוקי העזר בשבת. עיריית אשדוד בתגובה: מכרז דומה פורסם בשנת 2016, לא היו מועמדים ולכן פורסם שוב בתקווה למצוא פקחים (התגובה המלאה בסוף הידיעה)

פקחים מתארגנים לקראת מבצע מתן קנסות"הרוסים הגויים" יאכפו את חוקי השבת באשדוד? בעיריית אשדוד מגייסים סטודנטים למשרת פיקוח עירוני, ואחד הקריטריונים הוא עבודה בסופ"ש וכאלה שיום השבת אינו יום המנוחה שלהם (שאינם יהודים).

מודעת הדרושים מפורסמת באתר עיריית אשדוד, ומבקשת לגייס 8 סטודנטים שהם יוצאי צבא (שירות מלא) עם מוכנות לעבוד בסופ"ש. במודעה נכתב בהדגשה כי "המשרה מיועדת לאוכלוסיה שיום השבת איננו יום המנוחה שלה", קרי כאלה שאינם יהודים. המועד האחרון להגשת מועמדות הינו עד 25.1.18.

המודעה באתר העירוני

במודעה שפרסמה העירייה נכתב בהגדרת התפקיד: "שיפור איכות החיים של התושבים תוך נקיטת פעולות לשמירה על סביבת מגורים/עסקים נאותה באמצעות אכיפה של חוקים ושל מכלול חוקי העזר העירוניים ברשות המקומית. פיקוח על בקרת ביצוע כולל: פיקוח על שמירת סדר וניקיון ומניעת מפגעים, סיוע בהשלטת סדר ואבטחה באירועים מיוחדים, טיפול בפניות ציבור".

כזכור, בשבועיים האחרונים החלה עיריית אשדוד באכיפה של חוק העזר העירוני, שקובע שעסקים יהיו סגורים ביום השבת. בתגובה לאכיפה שהחלה העירייה לבצע, החלו מחאות והפגנות של תושבים בעיר. 

בעיריית אשדוד הגיבו על האכיפה שהחלה ואמרו: "לאור הפניות לבג״ץ בנושא השבת ו'חוק המרכולים' המתגבש, הנחה היועץ המשפטי של העירייה להיערך לקראת התאמה ויישום מלא של חוק העזר העירוני הקיים באשדוד מאז שנת 1976. בהתאם לכך ביקש ראש העיר ד”ר יחיאל לסרי לפעול ברגישות הנדרשת בכדי להחזיר ולשמר את הסטטוס קוו שהיה קיים בעיר כדי לשמור על עיר פלורליסטית ומכילה של כל המגזרים החיים בעיר. חוק העזר העירוני ברור והוא אוסר פתיחת עסקים בשבת בכל רחבי העיר. עד עתה, בעקבות בג״ץ תל אביב ופסיקת בית משפט השלום בעניין צווי סגירה שהוציאה העירייה למספר עסקים בעיר, נוצרה אי—בהירות חוקית בנוגע למעמדו של מושג הסטטוס קוו, והעירייה לא יכלה לאכוף את חוק העזר. כעת, אחרי פסיקת בג״ץ ו'חוק המרכולים' המתגבש, חובת העירייה לכבד את החוק”.

בתגובות הקשות לכתבות על הפגנות סופשבוע באשדוד, קראו מגיבים לאלה שהפגינו: "רוסים גויים" או "תחזרו לרוסיה אוכלי חזיר". על פי הקריטריונים במכרז כח האדם שפרסמה העירייה, נראה שדווקא אלה, כאלה ששירתו שירות צבאי אך לא מוגדרים יהודים, דווקא הם יאכפו את חוקי העזר בשבתות בעיר. 

צילום מסך מהאתר העירוני

אתמול פורסמו דבריו של ח"כ משה גפני מיהדות התורה, שתיאר בכנס של איחוד הצלה את הכוונה לשנות את הסטטוס קוו לטובת החרדים בכל רחבי הארץ. "יש בעיה גדולה של אכיפת החוקים, והסיכום היה, היות ובמשרד הפנים יש מאות אולי אפילו יותר מזה, פקחים שמטפלים במסתננים, והם פקחים גויים, פקחים שאינם יהודים, לא משנה, הנושא של אכיפה בתוך חודשיים נכנס למסלול שהמסלול הזה חיובי ואני מקווה שאכן הדברים האלה יקרו. אם תסתיים כל המערכת הזו שעליה דיברנו, אנחנו לא רק שומרים על הסטטוס קוו, אנחנו גם מתקדמים בנושא של שמירת שבת", אמר גפני ועורר סערה.

תגובת עיריית אשדוד: 

"כבר בשנת 2016 פרסמה עיריית אשדוד מכרז זהה לגיוס  פקחים אשר יכולים לעבוד בשבת במגוון תחומי עבודות פיקוח כחלק מתחזוקת העיר ושמירה על חוקי העזר העירוניים הנהוגים בעיר. למכרז בזמנו לא ניגשו מועמדים שעמדו בתנאיו. לכן העירייה חזרה ופרסמה מכרז דומה בתקווה כי הפעם יימצאו פקחים מתאימים".

הציבור באשדוד ממשיך להתפקד כנגד הכפייה החרדית:


"תנועת ההגנה על אשדוד" צוברת תנופה ומידי יום מצטרפים עוד ועוד מתושבי העיר שמתפקדים לתנועה - לפרטים על התנועה לחצו כאן. נראה כי תושבי אשדוד רבים החליטו להרים את הכפפה, מתוך הבנה שאם לא יעשו מעשה, יקרה באשדוד מה שקרה בבית שמש שהפכה לעיר חרדית..  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה