אחרי ההפגנות בסוף השבוע נגד הכפייה הדתית - התראות חולקו הבוקר בביג פאשן


להאזנה לתוכן:

סוף שבוע סוער במיוחד עבר על אשדוד, התחיל מהפגנות מחאה בשישי ונמשך עם מחאה בביג פאשן והפגנה גדולה מול העירייה. אחרי שהרוחות נרגעו, הבוקר הגיעו פקחי העירייה וחילקו התראות בביג פאשן על פתיחת עסקים בשבת

אתמול תיעדו פקחים של העירייה את כל בתי העסק שפתוחים בביג פאשן, והבוקר חולקו התראות לכל העסקים.

ההתראות באות אחרי סוף שבוע של הפגנות של חילונים בעיר נגד מה שהם מכנים כ"הפרת הסטטוס קוו" בעיר והכפייה הדתית.

אתמול הגיעו אלפים לתמוך בעסקים בביג פאשן ולומר "די לכפייה הדתית". בשעות הערב הגיעו מעל ל-2000 מפגינים לרחבת העירייה, להפגנה שאורגנה על ידי תושבים מהשורה. 

בשישי הייתה שיירת רכבים שנעה ברחובות העיר וקראה לעצור את הכפייה הדתית.

בעיריית אשדוד מציינים כי הם פועלים להשיב את הסטטוס קוו בעיר, כך על פי תגובתם. בחמישי האחרון שיגרו רבנים חרדים בעיר מכתב לראש העיר, בו הם דורשים להחריף את הסנקציות נגד העסקים שפתוחים בשבת בעיר.

התראה לחנות בביג פאשן

תגובת העירייה:

“לאור הפניות לבג״ץ בנושא השבת ו'חוק המרכולים' המתגבש, הנחה היועץ המשפטי של העירייה להיערך לקראת התאמה ויישום מלא של חוק העזר העירוני הקיים באשדוד מאז שנת 1976. בהתאם לכך ביקש ראש העיר ד”ר יחיאל לסרי לפעול ברגישות הנדרשת בכדי להחזיר ולשמר את הסטטוס קוו שהיה קיים בעיר כדי לשמור על עיר פלורליסטית ומכילה של כל המגזרים החיים בעיר.

חוק העזר העירוני ברור והוא אוסר פתיחת עסקים בשבת בכל רחבי העיר. עד עתה, בעקבות בג״ץ תל אביב ופסיקת בית משפט השלום בעניין צווי סגירה שהוציאה העירייה למספר עסקים בעיר, נוצרה אי—בהירות חוקית בנוגע למעמדו של מושג הסטטוס קוו, והעירייה לא יכלה לאכוף את חוק העזר. כעת, אחרי פסיקת בג״ץ ו'חוק המרכולים' המתגבש, חובת העירייה וחובתו של מנכ״ל ביג לכבד את החוק”.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה