גובר הלחץ מצד הרבנים החרדים והם מאיימים על ראש העיר אשדוד: "לא נוכל לשתוק עוד"


להאזנה לתוכן:

רבני הקריות במכתב חריף לראש העיר אשדוד דורשים - לפעול מידית לסגירת העסקים הפתוחים בשבת ומאשימים את ד"ר לסרי בדרדור הסטטוס קוו בעיר עם חילולי השבת המתרבים - במכתב מאשימים הרבנים את לסרי אישית, בדרדור הסטטוס קוו בעיר. "האחריות על פירצת חומת השבת בעירנו מוטלת על העירייה בראשותך, על שלא פעלתם לאכיפת החוק במרכז 'ביג', ובכך נגררו בעלי עסקים רבים.
במקביל מתוכננות מחאות השבת של חילונים - ורבים מתכוונים להגיע דווקא השבת למתחם הביג ולמחות

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הרבנים החרדים באשדוד מגבירים את הלחץ על ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, ודורשים לאכוף מיידית את חוק העזר העירוני שאוסר פתיחת עסקים בשבת. אתר "כיכר השבת" מדווח הערב כי רבני הקריות שיגרו הערב מכתב חריף לראש העיר, בו הם מאשימים אותו באוזלת יד של העירייה בראשותו, שמאפשרת את פתיחת העסקים במרכז "ביג", מה שגרם לטענתם לפתיחת עסקים נוספים ברחבי העיר.

במכתב כותבים הרבנים החרדים: "ריבוי חילולי השבת אשדוד בשנים האחרונות, מאז נפתח מרכז 'ביג' והחל לפעול כמוקד חילול שבת ענקי מבלי שתהיה כנגדו כל אכיפה עירונית, מוכיח כי אזהרתנו התממשה וכי פרצת הסטטוס קוו התרחבה בעיר לבלי הכר, כאשר 232 עסקים רומסים את קדושת השבת בריש גלי ואף עוברים על החוק - ואין פוצה פה ומצפצף".

במכתב מאשימים הרבנים את לסרי אישית, כחלק מהפעלת הלחץ עליו, בדרדור הסטטוס קוו בעיר. "האחריות על פירצת חומת השבת בעירנו מוטלת על העירייה בראשותך, על שלא פעלתם לאכיפת החוק במרכז 'ביג', ובכך נגררו בעלי עסקים רבים, חלקם שלא ברצונם, לפתיחת עסקיהם בשבת רח"ל", נכתב במכתב.

הדרישה של הרבנים מלסרי הערב (חמישי) רגע לפני השבת היא לאכוף את החוק בכל רחבי העיר ללא יוצא מן הכלל: "דרישתנו הנחרצת היא: על העירייה בראשותך להפעיל את סמכותה החוקית ולאכוף מיידית את חוק העזר העירוני האוסר פתיחת עסקים בשבת, מבלי להבדיל ולחלק בין שטחי העיר".

באדיבות אתר כיכר השבת

כזכור, ביום חמישי שעבר שוגר מכתב דומה לראש העיר, מה שהוביל לשליחת 7 פקחי עירייה שחילקו דוחות והתראות לעסקים שפתוחים בשבת, בין השאר במרכז ביג פאשן והסטאר סנטר. מאז מוצאי השבת האחרונה, העיר אשדוד גועשת ורועשת ותושביה החילוניים מתארגנים בקבוצות מחאה להפגנות נגד שינוי מצב הסטטוס קוו בעיר.

המחאות המתוכננות השבת:

- שיירת מכוניות עם דגלים שחורים ושלטי מחאה. השיירה תצא בשישי בשעה 12:00 מחוף לידו באשדוד. לרישום לאירוע בפייסבוק כנסו כאן!

- שבת החל מהשעה 10:00 התכנסות תושבים במתחם הביג פאשן ליום חוויתי ותמיכה בעסקים. "להצהיר מעל לכל ספק שהתושבים הם אלו שיחליטו מה יהיה בעירם ולא אדם כזה או אחר", אומרים מארגני המחאה. לאירוע בפייסבוק כנסו כאן!

מה שיחכה לבאים למתחם הביג פאשן:

*קפה לבאי המחאה במרכז המתחם ליד חנות סברובסקי בכל שעות הפעילות.
*מופעים של 12 אמני רחוב בכל רחבי המתחם בין השעות:11:00-15:00
*כדורי גלידה לילדים ברחבי הביג בחסות חנות וניליה הממוקמת במתחם.
*נאום של מובילי המחאה.
*בין השעות 13:00-15:00. בירה מהחבית טובורג או קרלסברג  בחנות יין בעיר בחינם. יש להגיע לחנות , להזדהות עם מחאת השבת ולקבל כוס בירה חינם
*ברחבי המתחם מבצעים חמים במיוחד עבור השבת הקרובה.מתחילים במצעים מהשבת

- הפגנת מחאה של תושבים במוצאי השבת, החל מהשעה 17:00 ברחבת העירייה. תושבים יתאספו להפגנה נגד כפייה דתית בעיר ושבירת הסטטוס קוו. מארגנת ההפגנה, אינה פורמן, הציבה השבוע משמרת מחאה ברחבת העירייה. בשיחה עם אשדוד נט היא מזמינה את כל מי שאכפת לו לבוא ולתמוך במאבק של התושבים.

מחאת התושבים

האם ראש העיר יעמוד בלחץ? האם הוא יישגר השבת את פקחי העירייה בעקבות מכתב הרבנים? השבת הקרובה היא שבת גורלית, החלטה לא נכונה של לסרי עלולה להבעיר את השטח ולהביאו לסף מלחמת אחים.

אשדוד נט ממשיך לעקוב אחר ההתפתחויות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה