ראש העיר דחה הצעתה של גלבר להפחתת הארנונה


להאזנה לתוכן:

חברת האופוזיציה, הלך גלבר, פנתה בשבוע שעבר לראש העיר וביקשה שישקול הפחתת הארנונה למגורים. בקשתה של גלבר באה בעקבות פרסומים על הפחתת הארנונה בראשל"צ, הפחתה של שני אחוזים. במכתב ץשובה של ראש העיר הוא דוחה את בקשתה של גלבר ומציין שבאשדוד התעריפים נמוכים ב- 20% מאשר בראשל"צ

 
להפחית או להפחית את הארנונה באשדוד - זאת השאלה. חברת המועצה מהאופוזיציה, הלן גלבר, ביקשה בשבוע שעבר מראש העיר שילך בדרכו של ראש עיריית ראשל"צ ויפחית את הארנונה למגורים.

גלבר: "החלטתו של ראש העיר ראשל"צ מבורכת כי היא מקלה על התושבים וזאת מהות העניין. אני בטוחה שכל ראש עיר בישראל היה שמח להקל על תושביו ובתנאי שהוא ינהג באופן כלכלי מחושב".  

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, בתשובתו לגלבר דוחה את בקשה ומציין: "השוואה פשוטה בין תעריפי הארנונה למגורים באשדוד ובראשל"צ מעלה שהתעריפים גבוהים ב- 20% לדירה עד 70 מ"ר, וגבוהים ב- 50% לדירה בת 110 מ"ר ויותר". לסרי ממשיך וכותב לגלבר: "המשמעות התקציבית הכוללת באובדן הכנסות הינה כ- 5 מיליון ש"ח, המשמשים לתנופת עשיה בכל התחומים. מסיבות אלה אני דוחה את בקשתך שלדעתי אינה עולה בקנה אחד עם חובת השירות שלנו כלפי תושבי העיר".

חברת המועצה גלבר מיהרה לשלוח תשובה ללשכת ראש העיר, שבו היא דוחה את ההשוואה של ראש העיר עם ראשל"צ, ומציינת: "כאן המקום כבוד ראש העיר לציין שמומלץ שנלמד משכננו ראש העיר ראשל"צ- מר דב צור שהנו רואה חשבון במקצועו כיצד ניתן לייעל את המערכת לחסוך בעלויות כמו צמצום כוח אדם, שכר עבודה ,צמצום ביועצים מיותרים ובזבוזים מיותרים להתייעל ולייעל את המערכת העירונית  , כך אולי נזכה בעתיד להפחית את שיעור הארנונה ב- % 10  בשנה שהם כ- 350 ₪ למשק בית  באשדוד, סכום מכובד לכל הדעות  שיהווה הקלה משמעותית לתושבים ולבעלי העסקים הקורעים תחת עומס המיסים המוטלים עליהם ועל זה נאמר :- יפה שעה אחת קודם".

השוואת תעריפי הארנונה באשדוד מול ערים אחרות (טבלה של משרד הפנים 2009):
 
מחוז רשות                       תעריף משוקלל ארנונה למגורים
אשדוד  עירייה                                         35.13     
באר שבע עירייה                                     34.74     
בני ברק עירייה                                        52.15
חולון עירייה                                             53.51
חיפה עירייה                                           55.27
ירושלים עירייה                                        64.63
נתניה עירייה                                          49.86
פתח תקווה עירייה                                  52.58
ראשון לציון עירייה                                   51.87
תל אביב תל אביב-יפו עירייה                   40.44

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה