הכותרת שניסתה להכין לבאות: מהפכת התחבורה באשדוד יוצאת לדרך - תתכוננו לפקקים במשך שנתיים


להאזנה לתוכן:

הסיפור של השנה הוא פרויקט התחבורה הירוקה. פרויקט ענק עם הסברה לקויה שגרמה ללא מעט מהומות בעיר ולשיחת היום במשך תקופה ארוכה.
רגע לפני שהתחיל פרויקט הגל הירוק בעיר, וגרם לפקקי ענק ואלפי תושבים זועמים - ראש העיר כינס מסיבת עיתונאים על מנת לספר על תחילת העבודות. היינו שם בשבילכם והבאנו את הפרטים הראשונים על החלום הרטוב של אחד- והסיוט של רבים אחרים

ב- 19 החודשים הקרובים, מידי יום בין השעות 07.00-19.00  - צפוי לנו תושבי העיר אשדוד סיוט של תנועה בדרכים. הצירים המרכזיים בעיר ייחסמו לצורך עבודות תשתית .

המטרה? תחבורה ירוקה, כלומר מעבר מרכבים פרטיים לתחבורה ציבורית בעיר אשדוד.

מדובר במהפכה של ממש ובשינוי בסגנון החיים -  שכן אשדוד תשנה את פניה במובן התחבורתי. יש שעבורם זה יהיה שינוי ושיפור מרענן ויש שזה יהפוך את חיי היום יום שלהם לסיוט מתמשך.

השנתיים הקרובות, יהיו שנתיים קשות לכולם! ולאחר מכן יהיה "גן עדן" לאלה שנוסעים בתחבורה הציבורית והמשך "גיהינום" לכאלה שיתעקשו להמשיך לנסוע ברכבים פרטיים - רק נתיב אחד בלבד מתוכנן לרכבים הפרטיים בצירים המרכזיים. מי שיעבור לנתיב התחבורה הציבורית - יקבל קנס כבר למחרת הבייתה.

אשדוד אמורה להיות  מודל לכל הערים האחרות – אם המודל יצליח – הוא יתפרס על ערים נוספות, אם לא? הוא ייעצר כאן.

מעתה תצטרכו להקיף את הרחוב שבו אתם גרים, לעמוד בפקקים ואולי לסבול מרעש העבודות. קשה ללמוד מניסיונם של אחרים  שכן מדובר בפרויקט שלא נעשה עד היום במדינת ישראל.

המנטליות  ה"אשדודית"  מקבלת סטירה-

נגמר העידן שבו האשדודים מגיעים לבתי קפה וחונים הכי קרוב שאפשר לכניסה. הבשורה הטובה היא בעיקר לכאלו שיעדיפו להשאיר את הרכב בבית, לעלות על האוטובוס ולחסוך בעלויות.

ההודעה הרשמית:

ראש העיר יחיאל לסרי כינס הבוקר (יום א)  מסיבת עיתונאים בה סיפר על יוזמת משרד התחבורה -REWAY . לטענתו, אשדוד זכתה במכרז מתוך 18 ערים שהתחרו על מנת להפוך לעיר המודל הראשונה בישראל לתחבורה ציבורית ירוקה באמצעות אוטובוסים חדשניים. שלבי ההכנה לתוכנית ארכו כשלוש שנים בשילוב נציגי משרד התחבורה וכל הגורמים הרלוונטיים בעיריית אשדוד.

שלב מספר 2 – של ביצוע העבודות:

במשך של 19 חודשים יתבצעו עבודות תשתית בצירים המרכזיים באשדוד - מנחם בגין, שדרות הרצל ומדרחוב רוגוזין .

בשלב השלישי -העבודות יתבצעו בשד' בני ברית שבמהלכן וסיומן יוטמעו ויופעלו צירי תחבורה עם נת"צים (נתיבי תחבורה ציבורית) ברמה גבוהה שאמורים לגרום לכם להשאיר את הרכב הפרטי בבית.

הפרויקט ייחל בשדרות הרצל ובגין וימשיך בשלב השלישי שלו לבני ברית. הנת"צים(נתיבי תחבורה ציבורית, תתחילו להתרגל למושגים) יהיו פנויים אך ורק לתחבורה ציבורית כך שרכבים פרטיים לא יוכלו לנסוע בהם - כלומר, אם היום ישנם שני נתיבים בהם נוסעים כל כלי הרכב, יוותר נתיב אחר לרכבים פרטיים והנתיב הנוסף יהפוך לתחבורה ציבורית בלבד, עליו תעמוד מערכת מצלמות ואכיפה ואם נהג יבצע עבירה וייסע בנתיבים הללו - יקבל דו"ח למחרת.

איך מתמודדים עם המצב בשנתיים הקרובות?

ההצעה הכי טובה כדי להתמודד עם סגירת הצירים לצורך העבודות היא להוריד/ להפעיל את אפליקציית "וייז" בתוך העיר אשדוד ולהצטייד באטמי אוזניים לכל המשפחה.

עם תחילת העבודות יקבלו הודעה מסודרת עם הסברה לכל בית אב בעיר אשדוד וכן יציבו שירות ומענה טלפוני לדרכים אלטרנטיביות ומתן פתרונות בזמן אמת, בכל הנוגע לרעש, נגישות ועוד... באמצעות חברה מיוחדת שנבחרה לצורך הנושא ומבטיחה מענה מקצועי ברמה גבוהה.

בעיריית אשדוד מבטיחים לגרום לכמה שפחות הפרעות, אך עם זאת מבהירים כי תושבי העיר אשדוד נדרשים לסבלנות וסובלנות שכן לאור ביצוע עבודות התשתית, לקראת העתיד הירוק .

נתונים:

על פי נתוני העירייה – כ 20% מכלל התושבים באשדוד, נוסעים היום בתחבורה ציבורית. אך הפרויקט בא להקל על חיי כל התושבים ובעיקר לתת פתרון ל"זכות השימוש בדרך" עבור כאלה שאינם יכולים להרשות לעצמם רכב פרטי.

בעיר ירושלים למשל, נוצרה עלייה של כ- 30% בכמות המשתמשים בתחבורה הציבורית עם הקמתה של הרכבת הקלה ו- 15% זנחו את הרכב הפרטי- השאירו בבית או מכרו, דבר המהווה מרכיב קריטי בכלכלה.

שלושת השלבים:

1. אוטובוסים- שני נתיבים- לתחבורה ציבורית ולרכבים פרטיים.

130 אוטובוסים חדשים וחדשניים, 100 תחנות חדשות עם עמדות כירטוס והטענה של "רב קו", קיוסק מידע, מצלמות בטחון, WIFI עירוני חינמי, תכנון הנסיעה מראש וחיסכון כלכלי.

2. אופניים- רשת של שבילי אופניים ייעודית של 23 ק"מ, עם נתיב לאופניים בלבד, עמדות להשכרת אופניים (כרגע לא חשמליים).

3. הליכה - שביל הליכה באורך של 13 ק"מ והקמת מדרחוב חדש ברחוב רוגוזין בעיר שלאורכו, כחלק מהחזות הירוקה ינטעו כ- 1000 עצים לאורך המדרכות והשבילים.

ההמלצה שלנו?

אם אתם יכולים להרשות לעצמכם, תעברו כבר עכשיו לרכיבה על אופניים, בין אם כאלה שיחזקו לכם את הכושר ובין אם אופניים חשמליים ותחסכו לעצמכם הרבה פקקים ועצבים.






 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה