להאזנה לתוכן:

מה מחבר חמישה צעירים וצעירות אשדודים לפגישות ארוכות ולשעות של התנדבות ועשייה? חלומות או געגועים לקהילתיות אחרת המאפשרת מקום לכולם? נוסטלגיה והתרפקות על חוויות ילדות משותפות בתנועה? חיבור בינאישי וקבוצתי של דרך משותפת? הרכב של כל הדברים האלו?

 

לאחרונה חברו יחד רכזת שבט דותן תמר קדם ובוגרי השבט תומר ליננברג, מוריה נגר, רותם רון ויניב קקון במטרה להקים קבוצה חברתית קהילתית אשר תעורר ותעודד התנדבות ויוזמה של אזרחים רבים ככל האפשר להיות מעורבים בקהילה, לצמצם פערים ולהחזיר את אשדוד לכולם.

רותם רון: "מאוד מדברת אלי היכולת להמשיך ולהיות חלק מקבוצה חברתית המאפשרת להמשיך בחיים הבוגרים לתת לחברה והקהילה האשדודית."

יניב קקון: "החברה בה אנו חיים היום היא חברה שבה חלה גלות פנימית על פרטים וקבוצות בתוכה. חברה זו מייצרת תחושות ניכור, מתוך מצב כלכלי ירוד, מתוך אדישות, מתוך תחושת עדתיות. עשרות אלפי אנשים חשים חסרי אחיזה, ללא מקום רגשי ופיזי שבו יוכלו לשהות בחופש ובביטחון. 
אזרחים ומנהיגים בונים את עמוד השדרה הערכי שלהם על בסיס תועלת אישית, תוך התנערות מאחריות חברתית. כך נעלמת תחושת השייכות והקהילתיות המשמעותית כל-כך לעיצוב החברה וייצובה.
אנו מאמינים כי קיימת דרך המאפשרת את התפתחות הפרטים בתוך חברה יוצרת, מאמינה. זוהי דרך שבה ניתן לפרטים מקום ראוי, מתחשב ורב-תרבותי, שבה מתבוננים ומבחינים באדם ובסיפור חייו, שבה רואים אותו כמטרה ולא כאמצעי ושבה הוא חש רצוי ונאהב."

אנו מאמינים כי אדם המוצא את הדרך למימוש עצמי בהקשרים הללו, חווה תחושת סיפוק בינו לבין עצמו ובינו לבין הסובב אותו, ומוצא את המקור לחדוות היצירה. כאשר מסתיים שלב אחד, עליו לתור אחר השאלה הבאה שניטעה בו. ולשם כך עליו להיות קשוב לעצמו ולעולם.
אנו מאמינים כי הדרך ליצירת שינוי חברתי טמונה ביצירת מצב שבו עשיית הטוב, הקהילתיות והשותפות יהיו ערכים מקובלים שאינם שמורים ל"פראיירים".
לאור כל אלו, ברור היה לכולנו כי יש צורך בהקמת קבוצה אשר מצד אחד תיצור שיח חדש בקהילה האשדודית ותפעל יחד עם מוסדות החינוך, החברה והשלטון באשדוד למען צמצום פערים בשדות אלו."

מוריה נגר: "חברי הקבוצה לא חייבים להיות בוגרי צופים, אלא חייבים אנשים המוכנים לקחת אחריות ולהיות מוכנים לתת דין וחשבון ולהיות על מעשיהם. כיוון שבחברה דמוקרטית לכל אחד ואחת מהאוכלוסייה יכול להיות תפקיד כל שהוא בנושא ה"תחזוקה" של הקהילה ובחירת כיווני התפתחותה."

בדרך להקמת קבוצה זו, יתקיים ערב בירה ונשירה אשר במרכזו מפגש חברתי מהנה לצד עשייה חברתית, בדיוק כפי שהחבורה המקימה מאמינה שצריך להיות.
הערב יתקיים ב23/12 בשעה 20:30 במתנ"ס ט' ויכלול יחד עם שירה בציבור (הרכב ירושלמי צעיר ומרענן), כיבוד של השף יוני גווילי (בוגר התנועה), הנמצא בימים אלה בתוכנית לרדת בגדול.
הכניסה לערב היא בתשלום סמלי של 50 ₪, כאשר ההכנסות מוקדשות לפעילות ילדים בכלי צרכים 
מיוחדים מתוך אמונה כי כבר בהגעה לערב התחילה התרומה והעשייה.

תמר קדם: " חשוב לי לציין, כי זהו לא ערב בירה ונשירה רגיל- אלא כזה שאוסף אנשים בעלי נוסטלגיה משותפת (בוגרי שבטי הצופים, חברים, משפחות ובכלל אשדודים שבא להם לעשות למען הקהילה) וכי ההכנסות מהערב יועברו לפעילות אינטגרטיבית של ילדים בעלי צרכים מיוחדים בשבט דותן. אנחנו נשמח לראות אנשים המגיעים לערב מתוך נוסטלגיה וכיף מצד אחד ותרומה ועשייה קהילתית מצד שני."

תומר ליננברג: "אנחנו קוראים לכל מי שרוצה להצטרף אלינו לערב מהנה ו/או לקבוצה הקהילתית, יחד נדאג להחזיר את אשדוד לכולם." פרטי התקשרות, הצטרפות לקבוצה ורכישת כרטיסים:
יניב קקון- 0507868567. רותם רון- 0506470339. תומר ליננברג- 0528332468. מוריה נגר- 0504055255. תמר קדם- 0542440617.
 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה