חבר המועצה נעים שומר תוקף את ראש העיר על רקע הסכם הגג: "הפכת להיות כלי שרת של החרדים"


להאזנה לתוכן:

מכתב חריף של חבר המועצה נעים שומר לראש העיר יחיאל לסרי על רקע הסכם הגג באשדוד. נעים שומר, אחד מחברי האופוזיציה באשדוד, ביקש כמו חברי מועצה נוספים, לקבל תשובות במועצת העיר אך גם הוא לא זכה למענה. "אי אפשר להתעלם מתחושה קשה, שהפכת להיות כלי שרת של החרדים והקבלנים. הסיסמה המגוחכת שלך "התושב במרכז" התרוקנה מכל תוכן", כותב שומר ללסרי

חברי האופוזיציה באשדוד ממשיכים לתקוף את ראש העיר אשדוד על רקע אישור הסכם הגג במועצת העיר. אחרי שדיווחנו על תחילתו של מאבק משפטי, אליו הצטרפו מספר חברי מועצה, עו"ד נעים שומר מפשיל אף הוא שרוולים ועולה להתקפה. 

במכתב חריף לראש העיר, עו"ד שומר לא חוסך במילים ותוקף את ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. "אני הייתי הראשון בין הדוברים לאחר הצגת התוכנית על ידך, והעליתי בפירוט רק פגמים מהותיים בתוכנית. אולם לצערי, הערותיי ושאלותיי לא זכו למענה של ממש", כתב עו"ד שומר במכתבו.

עו"ד שומר ממשיך ומפרט במכתבו ללסרי: "למעשה מלכתחילה לא התכוונת ולא רצית לקיים דיון רציני ומהותי, אלא לשחק דמוקרטיה, במטרה לבצע מחטף". שומר טוען כי לא ניתן לאשר תוכנית שתשפיע על חיי כל תושבי העיר, רק בישיבת מועצה אחת, ומבלי לקבל תשובות ברורות לשאלות.

עוד כותב עו"ד שומר במכתבו ללסרי: "התוכנית פוגעת פגיעה קשה וחמורה בצביון העיר, באופי ובאיזון של חלק מרובעי העיר. מדוע צריך להעמיד מגדלים בני 27-30 קומות ברובע ט"ו, אשר יש לו צביון מיוחד של רובע וילות עם בניה מאופקת של בנייני קומות. אין שום אפשרות להבין את כל ההשפעות, המשמעויות והתוצאות של תוכנית כה דרסטית במחטף של ישיבה בת 2-3 שעות. קיימת חובה להכין, לקבל ולהציג בפני תושבי העיר תסקירי מומחים וסביבה של השפעת התוכנית על כל תחומי החיים בעיר. מה החיפזון? לאן אתה ממהר? הרושם וההרגשה הם שלכאורה שיקולים פוליטיים ושיקולים פסולים אחרים מנחים אותך, ולא טובת העיר ותושבי העיר".

לגבי ההבטחה לקצות 8000 יחידות דיור לציבור החרדי, כותב שומר ללסרי: "הקצאת 8,000 יח"ד לחרדים מהווה צעד פסול נוסף של העדפת חרדים על פני יתר תושבי העיר תוך פגיעה קשה בעקרון השוויון. הרי כבר הצהרת קבל עם שהפכת את אשדוד למעצמה חרדית, ואכן השר אריה דרעי כבר הודה לך על כך. היכן ייבנו יחידות הדיור לחרדים? הקצאה כזאת תגרום לנהירה ותוספת של 60,000 – 70,000 תושבים חרדים. אתה עושה כן, אך ורק משיקולים פוליטיים ובמטרה לבצר את שלטונך ולהבטיח את המשך תמיכת החרדים בהמשך שלטונך כראש העיריה".

עו"ד שומר ממשיך במכתבו החריף ללסרי, וגם את הצגת התוכנית לזוגות צעירים הוא תוקף: "השקר הגדול ביותר בתוכנית הגג הינה האמירה הכוזבת שהתוכנית מטיבה עם הצעירים והזוגות הצעירים. במשך 9 שנות שלטונך כראש העיריה לא גרמת לבנייתה של אף דירה לזוגות הצעירים, הגם שהעליתי נושא זה פעם אחר פעם לדיון במועצה".

עו"ד שומר מסיים מכתבו לד"ר לסרי בבקשה לעצור את החתימה על הסכם הגג עד לקיום בדיקה מעמיקה של התוכנית ושיתוף הציבור. "למרות רצונך המובן להיבחר פעם נוספת כראש העירייה, עליך לזכור כי הרוב המכריע של תושבי העיר, לא תמכו במועמדותך לראשות העיר. אינך יכול להעדיף באופן כל כך בוטה את טובת החרדים על פני יתר האוכלוסיה, במטרה לזכות בתמיכתם בבחירות הבאות לראשות העיר. הענקת ואתה ממשיך להעניק להם הקצאת קרקעות, תמיכות תקציביות ביד נדיבה על חשבון התושב שאינו חרדי. אני פונה אליך בדרישה לדחות את חתימת עיריית אשדוד על תוכנית הגג, ולקיים משאל תושבים בשאלה של איכות החיים לעומת מטרופולין ולפעול לקבלת חוות דעת של מומחים בהשפעות העתידיות של התוכנית על העיר, על אופייה ועל תושביה", מסיים עו"ד שומר את מכתבו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה