הרשתות החברתיות על הבמה


להאזנה לתוכן:

בני הנוער מבית הספר למשחק "יצירתי" באשדוד העלו הצגה בשם "תעתוע" שבאה להמחיש את התעתועים בעולם הוירטואלי.

בית הספר למשחק "יצירתי"- בהנחייתה של שירלי עודד, מציגים את "תעתוע" מחזה שחלקה כתובה על ידי עודד וחלקה מאלתורים שנוצרו תוך כד עשייה. עיקר ההצגה הם המסרים והסיטואציות שמתרחשות בעולם הוירטואלי באופן יום יומי. 

דברים שבדרך כלל אנחנו לא יכולים לראות באופן ממשי מוצגים כדמויות בהצגה- כמו למשל, העוקבים באינסטגרם או החברים בפייסבוק- דמויות שאנחנו לא באמת יכולים לראות מאחורי המסך, כאן עומדים יציב על הבמה. 

קרדיט צילום סטס קרילוב

על מנת להמחיש את הכוח של הרשתות החברתיות, יש את עומר חזן- שגם בחייו מתחזק חשבון אינסטגרם עם המון עוקבים, והוא מייצג את השינוי. בתחילת ההצגה עומר הוא ילד פשוט ויחסית עם ביטחון עצמי נמוך וככל שהעוקבים עולים והפופולאריות שלו עולה, הוא מקבל ביטחון ומשתנה.

 שירלי עודד, הבמאית והמובילה של בית הספר מוסיפה:" החיים הם רק תפאורה ואנחנו פשוט מכוונים את התאורה"

קרדיט צילום סטס קרילוב

בהצגה דמויות קומיות ואפילו מגוחכות מעט, כמו אילוז', מניפה והד- שבאים להמחיש לנו בעצם שכל העולם הוירטואלי, הוא לא מציאותי כמו שרואים אותו, יש בו המון אשלייה.

את הסיפור מוביל "תעתוע" ( עומר חזן) שיוצא למסע, לעולם של הלא נודע, בדרך הוא פוגש את אילוז' (רון פלג) ההד (פאר ברגר) והמניפה (רון הלימי) שמזכירים לו ולכולם כי הכל אשליה.

רון פלג: "הדמות שלי נקראת אילוז' , היא האמת שמאחורי התעתוע, החיזיון, העיפול, היא אומרת את האמת יש בפרצוף גם אם היא לא נעימה לפעמים, בדרך הייחודית שרק לה, היא גם יודעת לסלק לכולם את הפחדים ולהסביר להם שהכל, שכל הרשת החברתית היא בסך הכל אשליה, ומה שחשוב באמת זה לשמור על האני שלך... אלי מתלווים שתי דמוית קומיות ההד ( פאר ברגר) שתפקידו לחזק את האשליה בעולם הקיים ו"המניפה" (רון הלימי) שתפקידו לנקות (עם קמח) את כל ההבלות שבעולם, הצגה קומית עם נגיעות דרמטיות."

קרדיט צילום סטס קרילוב

שווה לצאת רגע מהמציאות בשביל ההצגה הזו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה