הנוער מגרמניה בא להתארח אצל הנוער מאשדוד


להאזנה לתוכן:

בשבוע שעבר התארחה באשדוד משלחת של נוער מגרמניה. הפרויקט, פרי פיתוחו של תחום הנוער באשדוד, מקיים חקר משותף של שתי קבוצות הנוער, באשדוד ובהמבורג, על קורותיהן של משפחות יהודיות גרמניות בזמן ולאחר מלחמת העולם השנייה.

בתחילת החודש התארחו באשדוד 14 חברי משלחת הפרויקט ההיסטורי, אשר הגיעו מהעיר המבורג שבגרמניה.

הפרויקט, פרי פיתוחו של תחום הנוער באשדוד, מקיים חקר משותף של שתי קבוצות הנוער, באשדוד ובהמבורג, על קורותיהן של  משפחות יהודיות גרמניות  בזמן ולאחר מלחמת העולם השנייה.

חשוב לציין כי המשלחת הישראלית מהווה מעין "שגרירות בזעיר אנפין" של מדינת ישראל, שכן לא פעם הם נדרשים לסוגיות לאומיות ומתבקשים לתת מענה לשאלות של חברי הקבוצה הגרמנית, גם בנושאים הבוערים על סדר היום העולמי, הנוגעים למדינת ישראל.

את המחקר המשותף עורכות הקבוצות במהלך כל השנה באמצעים טכנולוגיים שונים, אך גם באמצעות ביקורים הדדיים בערים, הכוללים סיורים באתרים שונים, למידת עמיתים משותפת ועבודה פרטנית וקבוצתית בנושא.

בשבוע שעבר, כאמור, התארחה באשדוד המשלחת הגרמנית, ובמהלכם של הימים ביקרה במוזיאון לתרבות הפלישתית בעיר, בתערוכה ארכיאולוגית מרתקת המספרת את הסיפור העתיק של התרבות הפלישתית באזור.

בנוסף, ביקרה המשלחת במוזיאון יד ושם בירושלים, אשר בסיומה של החוויה העוצמתית והמרגשת קיימו שתי המשלחות טקס זיכרון לקורבנות השואה, אשר נחתם בשירו המפורסם של ג'ון לנון, "דמיין", שמילותיו מביעות את התקווה העולמית לשיווין, אחווה ושלום.

במהלך סוף השבוע התארחו חברי המשלחת בבתיהם של חברי המשלחת הישראלים ונחשפו למנהגי השבת היהודית, החל מארוחת הערב וטקס הקידוש, וכלה בהאזנה לתפילות בבית הכנסת.

בנוסף, ביקרה המשלחת הגרמנית גם בקיבוץ נגבה וחלקה כבוד לחללי אסון המסוקים ב"גבעת תום ותומר", ולסיום ערכה המשלחת ארוחת מאכלי עדות, פרי ידיהן של המשפחות הישראליות המארחות, וכך נחשפו בני הנוער הגרמנים למיני מאכלי עדות כמו קוסקוס, ספינג', כופתאות פלמיניוכו'.

בחודש אפריל עתידה המשלחת הישראלית להגיע להמבורג ולהמשיך את עבודת החקר המשותפת.

 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה