תלמידי מח"ט עמל אשדוד הגיעו למקום השלישי בתחרות הארצית 'ליזמות עסקית של בני נוער


להאזנה לתוכן:

תחרות NFTE ("ניפטי") הנה חלק מתכנית "נקודת מפנה" – הפרויקט הקהילתי של הבנק הבינלאומי בשיתוף עם ארגון "מתן" ועמותת "גוינט - אשלים"

קבוצת נערים מבי"ס מח"ט עמל אשדוד זכתה בסוף השבוע במקום השלישי בתחרות ארצית ליזמות עסקית של בני נוער. את הזוכות הכתירו רוני חיזקיהו יו"ר הבנק הבינלאומי, עינת רובינשטיין סמנכ"ל ארגון "מתן". בין המכובדים שנכחו באולם היה אף ד"ר  רמי סולימני מנכ"ל אשלים - ג'ויינט ישראל.  

האשדודים הציגו מיזם בשם 'בוקר על בטוח'  - סדין שמשמש כשעון מעורר באמצעות  רטט. הסדין מיועד לכלל האוכלוסיה, וכן לליקויי שמיעה ובעלי מוגבלויות.

בתחרות השתתפו השנה 15 צוותים של בני נוער שניצחו ברבעי הגמר שהתקיימו בבתי הספר ובמסגרות החינוכיות השונות ברחבי הארץ. לחצי הגמר הגיעו שלושת הצוותים שהציגו את התכניות העסקיות המרשימות ביותר. כל הצוותים יזמו והציגו עסקים בעלי פוטנציאל שיווקי. הצעירים מכל הקבוצות שהשתתפו סיפרו כי הרעיונות שלהם עלו מתוך חוויה אישית שחווה אחד מהם והשפיעה עליהם לפתח את הרעיון למיזם.

לצוות המנצח מוענק פרס כספי ונציג שלו יטוס לארה"ב לייצג את ישראל באירוע בינלאומי ליזמות נוער שיערך בניו יורק.

במסגרת "נקודת מפנה" מקבלים בני הנוער הכשרה עסקית להקים עסק קטן והיא כוללת נושאי יזמות עסקית : חישוב החזר השקעה, ניהול תקציב, העלאת רעיונות לעסק חדש, ניתוח SWOT, הכנת מצגת והצגתה ועוד.

עובדי הבנק הבינלאומי ליוו את הפרויקט בהתנדבות וסייעו לנערים ולנערות לבנות תכניות עסקיות. על התכנים המקצועיים בתכנית אחראיים מורים ומדריכים העובדים במסגרות חינוך מקצועיות, בבתי ספר מקצועיים, יחידות לקידום נוער וכו' שהוכשרו לשם כך על ידי אשלים - ג'וינט ישראל, על בסיס תכנית הלימודים של NFTE העולמית. התכנים המקצועיים מועברים באמצעות משחקים והפעלות שונות כשהמטרה הסופית היא הגשתה של תכנית עסקית והצגתה בפני חבר השופטים.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה