אשדוד מפציצה בסמינר מנהיגות מחוזי בירושלים


להאזנה לתוכן:

בין התאריכים 23-24.7 התקיים סמינר מנהיגות מחוזי בירושלים שכלל 4 מחוזות: מחוז דרום, מחוז מרכז, מחוז צפון ומחוז תל אביב. מחוז דרום הראה ייצוגיות מרשימה, ובפרט אשדוד אשר שלחה לא פחות מ10 נציגים.

בין התאריכים 23-24.7 התקיים סמינר מנהיגות מחוזי בירושלים ובו השתתפו 4 מחוזות (בסך הכל כ150 משתתפים). מחוז דרום הראה ייצוגיות מכובדת בהחלט, ובפרט אשדוד אשר שלחה 10 נציגים, 8 מהם ממועצת התלמידים העירונית!

מטרת הסמינר הייתה לסכם את השנה ובנוסף להעשיר את המשתתפים בסדנאות ופעילויות הקשורות למנהיגות, בנוסף מעניקות להם כלים על מנת שיוכלו להמשיך לפעול במסגרת מועצות הנוער המחוזיות. הסדנאות התקיימו כאשר חילקו את כולם לקבוצות באופן אקראי כך שהמחוזות התערבבו, זאת במטרה להכיר את שאר המשתתפים במהלך הפעולות וללמוד על שאר המחוזות. כל קבוצה קיבלה מדריך וביחד הם ערכו משחקי היכרות, הפעלות הקשורות לנקיטת יוזמה ולקיחת מנהיגות, ודנו בנושאים חשובים הקשורים לכל בני הנוער בארץ.

דוגמה לפעילות כזאת היא "משחק" בסגנון בית משפט: מעלים נושא מסוים וכל אחד בוחר אם הוא בעד או נגד, אם הוא בעד הוא יעמוד בקצה אחד של החדר ואם הוא נגד הוא יעמוד בקצה השני, והנמנעים יעמדו במרכז החדר. לאחר מכן מתחילים להסתובב בחדר כרבע שעה ולנסות ולשכנע את כל השאר בדעה שלנו ולנסות למשוך כמה שיותר מצביעים לעמדתנו. ככה נוצר מצב שכולם מסתובבים בחדר וזוכים לשמוע את הדעות של שני הצדדים וגם לנסות לשכנע אחרים בדעתם. המנצחים במשחק הם אלה ששיכנעו כמה שיותר אנשים לעבור לצד שלהם, בין אם אלה היו הנמנעים או אפילו אלה שהיו בעמדה המנוגדת. אחד הנושאים שהועלו לפרק במשחק זה היה מצלמות אבטחה בבית הספר, וכל אחד הסביר למה הוא בעד או נגד המצלמות. המשחק היה חוויתי וגם עזר ללמוד על נקודות המבט השונות של כל אחד מחברי הקבוצה בנוגע לנושאים שונים וחשובים הנוגעים לחיי היום-יום של בני הנוער בארץ.

כמו כן, יואב קריים, פעיל חברתי בולט למען זכויות הנכים בארץ (שהוא גם כן נולד פג ולכן סובל משיתוק בפלג הגוף התחתון ועיוורון בעין אחת בין היתר), הגיע כדי להעביר מעין הרצאה במהלכה סיפר את סיפור חייו האישי, הסביר על מאבקים חברתיים והדרכים למחאה, כיצד יש להשתמש בתקשורת לצורך מחאה וכ"ו. בתור הדגמה הוא אף לקח את הדוגמה של ההתנגדות לחוק העזר העירוני באשדוד שאוסר על שהייה בפארקים החל מהשעה 23:00, אותו הציגו חברי מועצת התלמידים העירונית של אשדוד. במהלך ההדגמה כל משתתפי הסמינר העלו רעיונות כיצד יש לפעול נגד החוק, גם דרך התקשורת וגם דרך משא ומתן על ביטול החוק לאלתר. במסגרת ההרצאה למדו בני הנוער כיצד יש ליצור מחאה בצורה נבונה ולנצל את התקשורת לשם כך, דבר שבעתיד יעזור בצורה משמעותית במידה וימשיכו לפעול במועצות.

בנוסף, היה למשתתפים טיול לילי במנהרות הכותל שהתחיל ב22:00, ובמהלכו קיבלו הסבר על היסטוריית המנהרות ולאחר מכן היו הפעלות שונות ומשחקים שמטרתם הייתה לגבש ולעלות את המורל. ביום השני של הסמינר היו עוד מספר פעילויות והרצאות ולאחר מכן נעשו בחירות לתפקידים החסרים במועצה המחוזית של מחוז דרום, דובר ומבקר. חשוב לציין שלתפקיד הדוברת נבחרה קרין יוספשוילי מאשדוד שלומדת במקיף ד'. כבוד!

לסיכום, הסמינר היה חוויתי ומהנה וגם עסק בנושאים חשובים הנוגעים לבני הנוער בארץ וכיצד יש לפעול בעתיד על מנת להוביל שינויים ולשפר את איכות החיים של כולנו. מועצת התלמידים העירונית של אשדוד הראתה ייצוג מרשים וכך גם כל מחוז דרום המדהים שלנו!

"אני חושב, אני אוהב! מחוז דרום אצלי ב-ל-ב!"

יש לך או למישהו שאתה מכיר כישרון?
"הכוכב הבא". להמלצות:
שלחו לנו פרטים למייל: [email protected] 
או בקבוצה בפייס: "אשדוד נט - הנוער"
ישלכם משו מעניין לספר לנו? 
המדור מחכה לכם במייל, בפייס, בתגובות וגם במייל האדום ;)

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה