שביתה כללית בנמל אשדוד- שושן הושעה מתפקידו


להאזנה לתוכן:

על אף המצב הבטחוני באשדוד, ביקשה הנהלת חברת נמל אשדוד מעובדי הנמל להמשיך בשגרת העבודה אולם מנגד, שלח הוועד סמסים בהם ביקש מכל העובדים ללכת הביתה ולא להגיע לעבודה עד להודעה חדשה. כתוצאה מכך הושעה שושן מתפקידו וההסתדרות הכריזה על שביתה כללית בנמל אשדוד.


מהנהלת חברת נמל אשדוד נמסר כי יושב ראש ועד תפעול אבינעם שושן החליט על דעת עצמו, בלי לקבל אישור ובלי לידע איש, להורות לעובדי התפעול לנטוש את תחנות העבודה בנמל, בזמן שמדינת ישראל נמצאת במצב חרום.

מבחינת הנהלת נמל אשדוד,חרג שושן מסמכותו והפר בכך כל נורמה אזרחית. זאת במיוחד לאור ההערכות המיוחדת של הנהלת החברה למצב הביטחוני שהחלה כבר ביום חמישי שעבר, בה הופעל מערך הביטחון והחרום הנמלי, אשר נותן מענה לאיום הביטחוני.

הנהלת חברת נמל אשדוד רואה התנהלות זו התנהלות שערורייתית, במיוחד לאור הכרזת פיקוד העורף על מצב מיוחד בעורף, מה גם מכיוון שהנמל מוגדר כמפעל חיוני וחובה על העובדים להיות בנמל ולעבוד על פי חוק.

כמו כן הנהלת נמל אשדוד קוראת לעובדי התפעול לחזור מידית לעבודה רציפה. 

 

לאור הפגיעה הקיצונית באינטרסים של המדינה ושל הנמל בשעת חרום, הנהלת החברה החליטה, לאחר התייעצות עם שר התחבורה, על השעיית מזכיר ועד תפעול אבינעם שושן, מעבודתו בנמל אשדוד ולהעמידו לבירור משמעתי."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה