יו"ר נמל אשדוד גדעון סיטרמן אולץ להתפטר


להאזנה לתוכן:

ועד עובדי הנמל יכול להיות מרוצה, האיש שהיו"ר נלחם נגדו, אולץ להתפטר. רשות החברות הממשלתיות מנהלת נגד סיטרמן הליך הדחה בשל "כשלים לכאורה בניהול הנמל ובפיקוח עליו". סיטרמן ביקש צו הגנה מפני פיטורים - ונדחה. נוק אווט!

פרישתו של סיטרמן באה על רקע הליך הדחה שמנהלת נגדו רשות החברות הממשלתיות.

יעקב וינרוט, הגיע לסיכום עקרוני עם רשות החברות לפיו הליכי ההדחה יופסקו עם הודעתו של סיטרמן על התפטרותו.

סיטרמן זומן בתחילת דצמבר לשימוע לקראת הדחה לאור "כשלים לכאורה בניהול הנמל ובפיקוח עליו". חלק ניכר מהממצאים נגד סיטרמן התבססו על טענות נגדו שהעלה מנכ"ל הנמל שוקי סגיס.

הקדנציה של סיטרמן התאפיין בעימותים רבים בינו למנכ"ל חברת הנמל סגיס וראשי ועד העובדים. סגיס, שניהל את חברת הנמל מאז הקמתה, הותקף על ידי סיטרמן בגלל שיתוף הפעולה ההדוק מדי, לטענתו, שטיפח עם ראשי הוועדים בנמל. ביולי 2012, חודשיים אחרי שנכנס סיטרמן לתפקידו, הודיע סגיס על התפטרותו לאחר 8 שנים בתפקיד.

בינואר 2012, חצי שנה לפני קודם התפטרותו של סגיס, הגיש לדירקטוריון מסמך בן 4 עמודים ובו טענות אישיות קשות נגד סיטרמן.

סגיס טען כי סיטרמן התחיל להתנכל לו לאחר שזה בלם מהלכים שניסה לבצע. בין היתר טען סגיס כי התנגד לניסיונות של סיטרמן להתערב במכרזי רכש ולניסיונותיו למנות לחברה מקורבת לחבר מרכז ליכוד.

המסמך כלל גם טענות לפיהן סיטרמן פעל לטובת חברות ספרדיות, לחץ לשכור את שירותיו של יועץ המקורב אליו ופעל להפסקת העסקתה של העוזרת האישית של המנכ"ל ממניעים זרים.

סיטרמן, באמצעות עורכי דינו, כינה את ההאשמות "משוללות יסוד" וטען כי פעל בנושא העוזרת האישית כדי למנוע ניגודי עניינים, לא התערב במכרזי הרכש וכי הפעילות בנושא החברות הספרדיות נבעה מכוונה לאסוף מידע מהזירה הבינלאומית בכל הנוגע לגיבוש הצרכים של החברה. 

מאז זימונו לשימוע ניהל סיטרמן תכתובות עם רשות החברות הממשלתיות באמצעות עו"ד וינרוט, ואף פנה למבקר המדינה בבקשה לקבל צו הגנה מפני פיטורים בטענה כי חשף שחיתויות בנמל. ואולם, נציב תלונות הציבור בלשכת המבקר קבע כי אין מקום להעניק לסיטרמן צו שכזה, והחלטתו לא הותירה ככל הנראה בפני סיטרמן ברירה אלא להגיע לסיכום לפיו יפרוש.

סיטרמן זומן מספר פעמים להופיע בפני הרשות לשימוע בע"פ, אך ביקש לדחות את המועדים בשל אילוצים בריאותיים. 

בתחילת השבוע הורתה רשות החברות לחדש את ההליכים לבחירת מנכ"ל לחברה. הליך מינוי קודם הוקפא על ידי רשות החברות בדצמבר משום שסיטרמן והדירקטורים הנוספים השתתפו בו.

התפטרותו הצפויה של סיטרמן מביאה לידי שיא את הדרמה המתחוללת בנמל מאז כניסתו לתפקיד לפני קרוב לשנתיים. סיטרמן, רו"ח במקצועו, כיהן כמנכ"ל משרד התחבורה בשנים 2006 עד 2009 בתקופתו של השר שאול מופז ונבחר ליו"ר הנמל במאי 2012.

סיטרמן החליף בתפקיד את נציב בדימוס יעקב רז, שפרש על רקע ממצאים חמורים בדוח מבקר המדינה על נסיעותיו לחו"ל.

 

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה