המשקיעים מושכים את המחירים כלפי מעלה


להאזנה לתוכן:

על פי נתוני משרד האוצר ומשרד השיכון, המשקיעים בישראל משכו את מחירי הדיור כלפי מעלה. באשדוד, פערי המחירים בין הזוגות הצעירים לבין משקיעי הנדל"ן הוא גבוה במיוחד - פער של 22%, יותר מתל אביב!

אם מסתכלים על הממוצע הארצי, המחיר הממוצע של דירה שקנה משקיע בנדל"ן עמד על 1.1 מיליון שקל. המחיר הזה גבוה ב־7% מהמחיר של דירה ממוצעת שקנה זוג צעיר שזו לו הדירה הראשונה - כמיליון שקל.

בחינה של נתוני משרד השיכון ברזולוציה גבוהה יותר מגלה פערים גדולים בהרבה באשדוד בין המחירים שהזוגות הצעירים משלמים לבין המחירים שהמשקיעים בנדל"ן משלמים (וכך מושכים את המחירים כלפי מעלה).

באשדוד, פערי המחירים בין הזוגות הצעירים לבין משקיעי הנדל"ן הוא גבוה במיוחד - פער של 22%. זוג צעיר קנה דירה באשדוד במחיר של 950 אלף שקל בממוצע, ואילו משקיעי הדיור היו מוכנים לשלם בעיר 1.2 מיליון שקל. במקרה, או שלא, מחירי הדיור באשדוד עלו בשנים האחרונות (בין 2012-2008) ב־48%, עליה משמעותית יותר מהממוצע הארצי, שעומד על 41%.

בתל אביב  למשל שלאורך כל השנים נחשבת למוקד מרכזי של משקיעים בנדל"ן, בגלל הביקוש הגבוה לשכירות ובגלל מבנה האוכלוסיה והצפי לעתיד,  הפער בין המחיר שמשלמים הזוגות הצעירים לבין המחיר שמשלמים רוכשי הדירות להשקעה עומד על 21%. פחות מאשדוד!

ניתן להניח, שהמשקיעים הצרפתים שרכשו דירות במרינה ובאזורי היוקרה שהתפתחו באשדוד, הם אלו שהביאו לקפיצה גדולה כל כך ביחס לערי ישראל. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה