סיכון חיים, עקב חניה אסורה בשולי העלאה והורדה של נוסעים באזור הרכבת


להאזנה לתוכן:

אל מערכת אשדוד נט הגיע השבוע פניה נסערת מתושב אשדוד, מיכאל דרבניאק. הוא מזהיר "העלאה והורדה של נוסעים מתבצעת בכיכר המרכזית ביציאה מתחנת הרכבת, התופעה מסכנת את העוברים והשבים, נהגים פרטיים, נהגי תחבורה ציבורית, הולכי רגל" לדבריו של דרבניאק "התופעה יוצרת פקקי ענק בשעות עומס ויוצרת המון עצבים. הסיבה לתופעה היא אי אכיפת החוק במתחם החנייה"

ביציאה מתחנת הרכבת ישנם שני מפרצים המיועדים להורדה והעלאה של נוסעים, מה שקורה בפועל זה שבמקום שמקום זה יהיה פנוי לעליה והורדה, מכוניות חונות במפרצים הללו לאורך כל שעות היממה, מסכנות ומפריעות לעוברים ושבים. האלטרנטיבה שהנהגים מצאו היא הורדה והעלאה של נוסעים בכיכר המרכזית בסמוך לרכבת. מצב זה מסכן את העוברים והשבים, יוצרת פקקי ענק בשעות העומס.

תופעה זו עלולה לפגוע בשלום הציבור ובבטיחות הציבור, הורדת הנוסעים מביאה איתה פקקי ענק, כעס של הציבור על אופי תכנון הכבישים וכמובן שאלה גדולה מדוע המשטרה לא אוכפת את הנהגים שחונים במקום אסור.

אל מערכת אשדוד נט פנה מיכאל דרבניאק ובקש את עזרתנו כאזרח שומר חוק, רצוי לציין שהבחור גם הלך וצילם את האזור, כנראה שבאמת אכפת לו.

מכתבו של מיכאל דרבניאק אל מערכת אשדוד נט

הנידון: סיכון בעקבות חניה אסורה בשולי העלאה והורדה של נוסעים

שמי מיכאל דרבניאק,  אני כאזרח שומר חוק נוהג כהרגלי לחנות בחניה חוקית במתחם החנייה בתחנת רכבת "אשדוד עד הלום". לאחרונה הבחנתי בתופעה בלתי נסבלת בה יש סיכון לשלום הציבור. 

התופעה היא: ביציאה מתחנת הרכבת ישנם 2 מפרצים המיועדים להורדה והעלאה של נוסעים בלבד. בפועל ישנם מכוניות שחונות במפרצים לאורך כל היום. כתוצאה מכך כל הורדה והעלאה של נוסעים מתבצעת בכיכר המרכזית, תופעה שמסכנת את העוברים והשבים, נהגים פרטיים, נהגי תחבורה ציבורית, הולכי רגל וכד'. בנוסף התופעה יוצרת פקקי ענק בשעות עומס ויוצרת המון עצבים. הסיבה לתופעה היא אי אכיפת החוק במתחם החנייה.

הנני מודע לבעיית החנייה ברכבת, אכיפה של השוליים המיועדים להעלאה והורדה של נוסעים לא תפגע במקומות החנייה מכיוון שמדובר בכ-8 מקומות חניה בלבד. התופעה תלך ותגבר בזמן הקרוב מכיוון שבקיץ הקרוב יפתח קו נוסף בין העיר אשדוד ליבנה. התופעה פוגעת בעיקר ב:

  1. שלום הציבור – חסימת שדה הראייה, עקיפה מסוכנת, לא פעם יצא לי להיתקל באלימות בגלל נהגים עצבניים בפקק
  2. כלכלה – תאונות, זמן עבודה, איחורים לרכבת ולעבודה.
  3. דעת קהל – עוינות כלפי הרכבת כאמצעי תחבורה יעיל ובטוח (מתחם החניה נכנס לקטגוריה).
  4. אכיפה – איבוד אמון ביכולת האכיפה.

מעולם לא נתקלתי באכיפה של איסור החניה במפרצים המיועדים להעלאה והורדה בלבד. אני מלא הערכה למשטרת ישראל, לכן כרשות מבצעת אני מבקש ממשטרת ישראל לאכוף את החוק. מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית המחויבת לדאוג לשלום הציבור ע"י טיפול במוקדי הסיכון. משוכנע שהנושא יטופל במהירות. כמו כן אשמח לדבר עם נציגכם כדי להסביר בפירוט יתר ולהועיל כמה שיותר לציבור.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה