נמל אילת הופרט, האם נמל אשדוד בדרך להפרטה?


להאזנה לתוכן:

הפרטת חברת נמל אילת אושרה היום(יום ד', 16.5.12) בוועדת הכספים של הכנסת.
שר האוצר יובל שטייניץ מסר בתגובה כי "הפרטת נמל אילת מסמלת את הדרך להפרטה עתידית של נמלי חיפה ואשדוד".

 ההפרטה הראשונה של נמל בישראל יוצאת לדרך:
ועדת הכספים אישרה את הפרטת נמל אילת  באמצעות זכיינית פרטית שתפעיל בנמל פעילות מכולות, שלא מתקיימת בו היום.  בנוסף אישרה ועדת הכספים את צו רשות הספנות והנמלים שתכליתו להגן על האינטרסים החיוניים של המדינה בחברה.

עם השלמת המכירה, תפעל בנמל חברה פרטית לתקופה של 15 שנים עם אופציה לעשר שנים נוספות, בכפוף לעמידה ביעדי המדינה לפיתוח פעילות המכולות בנמל.

זאת במסגרת  החלטת ועדת השרים להפרטה מדצמבר 2010 - למכור 100% ממניות המדינה בחברת נמל אילת.  ההפרטה תבוצע באמצעות מכירה פרטית.

חברת נמל אילת הוקמה בשנת 2005 והיא מעסיקה כ-130 עובדים. היקף המאזן של החברה לסוף 2011 עומד על כ-261 מיליון שקל וההון העצמי שלה עמד בסוף 2011 על כ-186 מיליון שקל. ההכנסות נטו של החברה הסתכמו בשנת 2011 בכ-115 מיליון שקל והרווח הנקי עמד על כ-17 מיליון שקל.

שר האוצר יובל שטייניץ מסר כי "הפרטת נמל אילת מסמלת את הדרך להפרטה עתידית של נמלי חיפה ואשדוד". 
מנכ"ל משרד האוצר, דורון כהן, ברך את חברי ועדת הכספים על קבלת ההחלטה והודה ליושב הראש, ח"כ משה גפני. "עשינו צעד נוסף בדרך למכירת נמל אילת, כחלק מהרפורמה במערך הנמלים בישראל. הפרטת הנמל באילת תביא עימה תרומה משמעותית לתחרותיות בהפעלת הנמלים. תפעול נכון ויעיל של הנמל צפוי להוביל לפיתוח הפעילות הנמלית והלוגיסטית בעיר ובסביבתה, להגדיל באופן משמעותי את שינוע הסחורות, לשפר את הסחר הצומח עם מדינות המזרח הרחוק ולשדרג את ענף התיירות באזור".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה