אשדוד מנהטן -למרות הצפיפות - מגדל נוסף בסיטי


להאזנה לתוכן:

ועדת המשנה לתכנון ובניה באשדוד, המליצה בחודש שעבר לועדה המחוזית, להפקיד את התוכנית לבניית מגדל מגורים בן כ- 44 קומות שיבנה ברחוב הבנים. בחודש מאי 2009 דחתה ועדת המשנה את בקשת היזם לתוספת של 90 יח"ד לפרויקט. באותה הישיבה אמר ראש העיר כי קיימת מצוקת תחבורה במתחם. כעת אושר המגדל בתוספת של 59 יח"ד. התוכנית המקורית למגרש הייתה בניין מגורים משולב עם מסחר בגובה של 19 קומות בלבד

רחוב הבנים באשדוד, אחד הרחובות הצפופים בעיר, יהיה בעתיד כנראה צפוף עוד יותר. מגדל דירות ועסקים יוקרתי של היזם י.ח. דימרי, עתיד לקום בשטח שבין בניין יוניטרייד ולבין קניון הסימול.
על פי התוכנית שאושרה לאחרונה בועדת המשנה לתכנון ובניה המקומית, גובה המגדל אמור להיות 44 קומות במקום 19 המותרות על פי התב"ע. כמו כן, ל- 60 יח"ד הדיור המאושרות על פי התב"ע, עתידות להצטרף עוד כ-59 יח"ד, סה"כ 119 יח"ד.
בחודש מאי 2009 ביקש היזם לשנות את התוכנית לבניית 60 יח"ד, וביקש להגדיל אותן ל- 150 יח"ד. גובה המגדל אמור היה להיות, על פי התוכנית של היזם, 51 קומות מעל מפלס רחוב הבנים. התוכנית הזאת של היזם נדחתה באותה הישיבה. מהנדסת העיר דאז, אדר' רינה קטיף, אמרה באותה הישיבה: "במע"ר צפון אין פתרונות לתוספת מוסדות ציבור, ובנוסף, כבר כיום קימת בעיה של צפיפות ועומס בתנועה וחניה". באותה הישיבה אמר ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, שהוא גם יו"ר הועדה:  "יש לדחות את הבקשה לאור מחסור בשטחים למוסדות ציבור ולאור המצוקה הקימת כבר כיום בנושא התחבורה במתחם".
לפני כחודש דנה ועדת המשנה לתכנון ובניה בשינויים שהכניס היזם בתוכנית לתוספת של 59 יח"ד והגדלת גובה המגדל ל- 40 קומות + 4 קומות טכניות. בדיון לא נכח ראש העיר ומילא את מקומו עמרם כנפו. גם מהנדס העיר לא נכח בישיבת הועדה. לאחר שהיזם הציג את תוכניתו בפני חברי הועדה, התקיים דיון בין חברי הועדה, כאשר מצד מהנדסי הועדה ומתכנני העיר, לא נשמעה הערה אחת.
צבי צילקר, הודיע לחברי הועדה שהוא יבקש להעביר את הדיון בבקשה לאישור מליאת ועדת בניין ערים. עמרם כנפו ציין שהתוספת לפרויקט לא תכלול שליש לזוגות צעירים, כי התחילו לדון בתוכנית לפני החלטת ראש העיר בעניין זה.
צילקר ציין שהועדה החליטה בעבר שבאזור הסיטי והמע"ר הגיעה העיר לקצה גבול יח"ד הדיור המותרות. צילקר בעד תוספת יח"ד דיור, אך לדעתו יש לעשות זאת בתוכנית כוללת.
שמעון אטיאס אמר במהלך הדיון: "יש לעשות חשיבה כוללת לכל המתחם ולא לנקוט בשיטת ה"סלאמי". הגדלה של 100% ביח"ד היא מוגזמת! יש לדחות את הדיון בנושא".
ממ"ק יו"ר הועדה, עמרם כנפו, ציין שנעשתה עבודה בדיקה מחמירה ע"י אדר' קטיף בעבר, שהעלתה לדבריו שניתן להוסיף עוד 2273 יח"ד במע"ר דרום. עוד הוא מציין שבמגרש זה נלקחו בחשבון 148 יח"ד.
אנטון קוזין, חבר המועצה מטעם אשדוד ביתינו, ציין ששלושה חניונים יצאו לרחוב הבנים ויצרו בעיה תחבורתית. לדברי קוזין, כבר כיום קיים עומס תנועה במקום.
בסופו של הדיון, לאחר שכנפו ממליץ לחברי הועדה להצביע בעד הפקדת התוכנית, מצביעים כנפו, אלבז, ברוסקין, קוזין וגבאי בעד הפקדת התוכנית. צילקר ואטיאס מתנגדים לתוכנית.
כתב אשדוד נט שלח סדרת שאלות לעיריית אשדוד, כדי לנסות להבין מה השתנה באזור והאם ישנו פתרון לבעיית הצפיפות התחבורתית. לצערנו, תגובת העירייה כפי שנמסרה לנו, לא ענתה אפילו על שאלה אחת משאלותינו.
תגובת עיריית אשדוד:

"ממינהל ההנדסה נמסר כי מדובר בדיון על תכנית מפורטת ולא בבקשה להיתר. ההיתרים שהוצאו למקום הינם רק ע"פ תכנית מפורטת מאושרת".

הדמיה:

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה